رزمایش مشترک صرفه جویی مصرف آب و برق با همکاری سپاه ، وزارت کشور و وزارت نیرو به صورت ویدئو کنفرانسی همزمان با سراسر کشور در کرمان برگزار شد.

در این مراسم نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط مجازی گفت: در مسیر تحقق منویات رهبری مبنی بر صرفه جویی رزمایش علی بن موسی الرضا (ع) با هدف کاهش مصرف و مصرف بهینه در سپاه و فرهنگ سازی در جامعه بسیج و سپاه از امروز اول تیر به مدت ۳ ماه تا پایان شهریور که اوج پیک مصرف است، اجرا می‌شود.

او می‌گوید: تدبیر سپاه به منظور کمک به دولت این بود که از درون سپاه که ۲۰ هزار انشعاب دارد، آغاز شود و هدف گذاری ما صرفه جویی ۳۰ درصدی است.

به گفته معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این صرفه جویی پارسال به صورت تمرینی اجرا شد و نتیجه بخش بود.

او گفت: در قالب سامانه نجم نوع و میزان مصرف اندازه گیری می‌شود.

به گفته نیلفزوشان شروع این رزمایش از پادگان‌های و سپس به خانه‌های پاسداران می‌رود و فرهنگ مصرف بهینه را خواهیم داشت.

محرابیان، وزیر نیرو گفت: رفع مشکلات با دو راهبرد اساسی قابل حل است توسعه زیربنا‌ها و زیرساخت‌ها متناسب با نیاز‌ها است و در آب شرب غفلت کردیم و در توسعه زیربنا‌ها باید گام بلند برداریم و به تفکیک استان‌ها و حوضه آبخیز گام برداریم و تا چند ماه آینده معضلات مشکلات آب که به نام غده معرفی می‌شد به همت  سپاه و دیگر ارگان ها حل کنیم.

او می‌گوید:  هدف گذاری برای ۳۵ هزار مگاواتی برق انجام شده است که ۱۵ هزار مگاوات مربوط به وزارت نیرواست که از این میزان ۶ هزار مگاوات آن انجام شده است.

به گفته وزیر نیرو راه حل دوم اصلاح شیوه‌های مدیریتی است و مهم‌ترین مصرف با قاعده است و مصرف ضروریات مردم باید به طور کامل انجام شود.

او می‌گوید: سیاه نمایایی علیه نظام است و آیا ما می‌توانیم مسئله آب را حل کنیم؟ قطعا ما می‌توانیم با منابع آبی که داریم در بخش‌های مختلف کشاورزی، آب شرب  الگوی مصرف را رعایت کنیم.

به گفته محرابیان در بخش کشاورزی به کارگیری الگو‌های کشت و آبیاری نوین موثر است.

به گفته وزیر نیرو اصلاح مصرف می‌تواند کمک کننده باشد و در این زمینه کار‌های پژوهشی انجام شده مثلا برای تولید برنج مصرف آب کم ولی تولید چند برابر شده است.

سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم گفت: برای صرفه جویی، برداشتن بار اضافی مد نظر است تعادل در زندگی، توصیه خداوند است و خدا اسراف کنندگان را دوست ندارد. 

او می‌گوید:انرژی؛ یعنی تحرک و اگر انرژی نباشد کار نیست و زیر ساخت اصلی بیشتر کشور آب و برق است.

 فرمانده کل سپاه پاسداران می‌گوید: سپاه، اهل عمل است و همه این نهاد را و در سرما و گرما تلاش ما برای برق رسانی و آبرسانی به مناطق محروم است.

او گفت: با مجاهدت سپاه امسال، ۷ یا ۸ هزار روستا را آبرسانی می‌کنیم.

سردار سلامی در این رزمایش با توسل به ائمه (ع) و با عمل به فرمان رهبری رزمایش کاهش مصرف و صرفه جویی در سپاه با رمز علی بن موسی الرضا (ع) دستور آغاز رزمایش را صادر کرد.

سردار نظری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان در حاشیه این مراسم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: جلسه هماهنگی رزمایش کاهش مصرف و صرفه جویی در مصرف آب و برق با رمز علی بن موسی الرضا (ع) از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران در سراسر کشور برگزار شد و این جلسه در کرمان با حضور معاون عمرانی استانداری کرمان و تمام مدیران دخیل در بحث آب و برق برگزار شد.

او می گوید: این رزمایش مشترک بین مدیران آب، برق و سپاه برگزار می‌شود، تا مسئولان توجیه شوند.

سردار نظری می‌گوید: هدف از برگزاری این رزمایش کاهش و صرفه جویی در مصرف آب و برق نه تنها در سیستم‌ها و ساختار‌های نظامی و اداری سپاه است؛ بلکه این مهم تسری پیدا می‌کند تا ۱۵ شهریور در کلیه خانواده‌های سپاه نهادیه می شود و حتی در نظر داریم در کل جامعه هدف بسیج ساری و جاری کنیم تا بتوانیم به اهداف رزمایش که کاهش ۱۰ درصدی در مصرف انرژی و آب و برق است در استان برسیم.

از حاشیه های این مراسم قطع دوبار برق بود که در این خصوص ارتباط ویدئوکنفرانسی با تهران قطع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار