رئیس اداره سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان با هدف غربالگری سلامت دانش‌آموزان در استان خبرداد.

محمد احمدیان گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان از امروز با هدف غربالگری و آموزش‌های سلامت دانش‌آموزان در تمامی مراکز و پایگاه‌های فعال حوزه تحت پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی آغاز شد.

او گفت: سال گذشته ۴۵ مرکز و پایگاه سنجش در مناطق تحت پوشش این دانشگاه سنجش‌های آمادگی تحصیلی و سلامت نوآموزان را انجام دادند و افرادی که مشکلی نداشتند گواهی سلامت دریافت کردند که مشابه این برنامه امسال هم برای نوآموزان جدید اجرا می‌شود.

رئیس اداره سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از حدود ۳۴ درصد نوآموزان که سنجش شده‌اند، بیشترین مشکلات شناسایی شده مربوط به قد و وزن بوده که بیشتر ریشه در نوع تغذیه و سبک زندگی آنان دارد.

احمدیان گفت: کوتاهی قد، آنمی یا کم خونی، پدیکولوز یا شپش سر، موارد تنفسی، مشکلات عفونی، چاقی و لاغری خارج از محدوده متعارف از دیگر مشکلات شناسایی شده بوده است.

او گفت: سنجش یک برنامه مقطعی است، اما برنامه‌های حوزه بهداشت برای نوآموزان و دانش‌آموزان با پایان این برنامه به اتمام نمی‌رسد و به‌صورت روتین و مستمر دعوت از دانش‌آموزان پایه‌های اول، چهارم، هفتم و دهم برای انجام تست‌ها و مراقبت‌های لازم و مورد نیاز انجام می‌شود.

رئیس اداره سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم، سوم و چهارم که در زمان نوآموزی به دلیل بحران کرونا نتوانستند در موعد مقرر در مراکز و پایگاه‌های سنجش تحصیلی و سلامت حاضر شوند، برگزاری کلاس‌های جبرانی با همکاری آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.