رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شروع فصل سرما ۵۴۲ مورد شپش سر در دانش‌آموزان دختر مشهدی از ابتدای سال تحصیلی تاکنون افزایش داشته است.

زهرا نهبندانی رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: متاسفانه با شروع فصل سرما چرخش ویروس آنفلوآنزا در سطح جامعه آغاز می‌شود و مهم‌ترین توصیه‌های بهداشتی به دانش‌آموزان و اولیا و مربیان در خصوص پیشگیری از ابتلا یا گسترش بیماری آنفلوآنزا در مورد رعایت آداب عطسه و سرفه و استفاده از دستمال در زمان عطسه و سرفه، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و مایع صابون، استفاده از ماسک در محیط‌های شلوغ و واکسیناسیون گروه‌های پرخطر است.

او افزود: از ابتدای بازگشایی مدارس در هیچ یک از مدارس شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و از جمله شهر مشهد گزارشی از شیوع شپش سر گزارش نشده است.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی جدید تنها ۵۴۲ مورد تک گیر و پراکنده موارد شپش سر گزارش شده است که غالبا دختران هستند، اما انتظار داریم که موارد ابتلا در ماه‌های آینده به خصوص آبان و آذر ماه افزایش یابد.

نهبندانی بیان کرد: استفاده از جارو برقی و شستن لباس‌ها به خصوص مقنعه و حوله با ماشین لباسشویی و اتو کشیدن لباس‌ها توصیه می‌شود.

او تصریح کرد: اگر موی سر در دانش‌آموزان دختر بخصوص در ایام تحصیل و فصول زمستان کوتاه شود در این حالت هم ابتلا دیرتر صورت می‌گیرد و هم درمان راحت‌تر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.