مهم‌ترین حوادث ۲ تیرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنج شنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۸۰ کیلو تریاک در بازرسی منزل

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از منزل یک قاچاقچی حرفه‌ای در شیراز ۱۸۰ کیلو تریاک کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام کار فنی و تخصصی از دپو محموله سنگین تریاک واقع در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند.

او گفت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۱۸۰ کیلو تریاک کشف کنند.

مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام ارشد انتظامی به نقش پررنگ و تاثیرگذار مردم در برخورد با قاچاقچیان اشاره کرد و گفت: پلیس استان فارس در جهت مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و قاچاق مواد مخدر با گسترش چتر اطلاعاتی، به صورت شبانه روزی تلاش و از ظرفیت‌های مردم بهره می‌گیرد.

کشف ۱۷۰ تن گندم احتکارشده در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۱۷۰ تن گندم احتکارشده به ارزش ۱۹ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با احتکار کالا‌های اساسی و در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر احتکار گندم در ۳ انبار در یکی از محله‌های شهرستان خرامه، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی و بازرسی از محل‌های مورد نظر، ۱۷۰ تن گندم احتکار که ارزش آن برابر نظر کارشناسان ۱۹ میلیارد ریال برآورد شده است کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: استمرار طرح‌های نظارت و کنترل بر انبار‌های نگهداری کالا در سطح شهرستان و برخورد با سودجویان اقتصادی، یکی از اولویت‌های پلیس است و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کشف ۹۰ کیلو حشیش در شهرستان مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف ۹۰ کیلو حشیش در پاکسازی از محل تردد قاچاقچیان مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران انتظامی مهر هنگام گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده و سرنشین که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند تعدادی بسته‌های مواد مخدر را به بیرون خودرو پرتاب و با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شدند.

فرمانده انتظامی مهر با اشاره به اینکه در پاکسازی از محل تردد خودرو ۹۰ کیلو حشیش کشف شد، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.

عملکرد پلیس کوار درخرداد ماه امسال

فرمانده انتظامی کوار در تشریح عملکرد پلیس در خردادماه، از کشف ۵۲ فقره انواع سرقت و کشف ۸ کیلوگرم مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: پلیس شهرستان کوار با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

او گفت: ماموران انتظامی در خردادماه امسال ۲۴ سارق دستگیر و ۵۲ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، اماکن خصوصی، داخل خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار گفت: کشف ۱۰ میلیارد ریال انواع کالای خارجی قاچاق و دستگیری ۷ نفر و همچنین توقیف ۹۳ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ هاشمی گفت: تلفن ۱۱۰ در همه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان است.

دستگیری اعضای باند سارقان اماکن خصوصی در صدرا

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری باند ۲ نفره سارقان اماکن خصوصی با ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در محدوده فاز ۲ شهر صدرا، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او گفت: مأموران کلانتری ۲۹ صدرا پس از هماهنگی قضائی و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند ۲ سارق حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند را در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: پس از بازرسی از محل انبار سارقان، مقادیری اموال مسروقه از نوع پیک نیک، ابزار آلات صنعتی، لوازم یدکی، کمپرسور باد، لوله و اتصالات و کابل برق کشف شد.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه مکشوفه، ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را از طریق تماس با مرکز ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری عاملان تیراندازی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از دستگیری عاملان تیراندازی و کشف ۲ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ۲ مورد تیراندازی و مجروح شدن یکی از شهروندان در سطح شهرستان خرامه، بلافاصله ماموران پلیس امنیت عمومی بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

دستبند بر دست متهم

او گفت: با توجه به حساسیت موضوع ماموران تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند محل اختفای متهمان را شناسایی و طی چند عملیاتی غافلگیرانه ۸ نفر را دستگیر و در بازرسی از منازل آنان ۲ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز استفاده شده در صحنه نیز کشف کنند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه متهمان به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی شدند، گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و به هنجارشکنان هشدار داد که در صورت انجام اقدام مجرمانه دستگیر و به شدت با آنان برخود قاطع می‌شود.

کشف ۲۹ کیلو تریاک از پژو ۴۰۵ در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران پلیس مواد مخدر لارستان هنگام کنترل محور مواصلاتی بندرعباس-شیراز با هدف برخورد با سوداگران مرگ، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او گفت: راننده بدون توجه به ایست پلیس با سرعت زیاد متواری و ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ یوسفی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع و خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار