افتتاح یک واحد گلخانه سبزی و صیفی در اقلید

یک واحد گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان اقلید افتتاح شد.

مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: یک واحد گلخانه‌ سبزی و صیفی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع در روستای شهر آشوب از توابع بخش حسن آباد شهرستان اقلید به بهره برداری رسید.

او با اشاره به حاشیه سفر فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به شهرستان اقلید طرح مذکور به بهره برداری رسیده گفت: برای راه اندازی این گلخانه سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریالی انجام شده است.

دهقان پور با بیان اینکه گلخانه سبزی و صیفی حیدر شهبازی سالیانه ظرفیت تولید بیش از ۴۵۰ تن محصولات گلخانه‌ای را دارد، گفت: این طرح از سال ۱۳۹۹ آغاز شد که تا کنون ۷۶ میلیارد ریال از ۱۲۶ میلیارد ریال تسهیلات مصوب از محل صندوق توسعه ملی به مجری طرح پرداخت شده است.

او گفت: این گلخانه برای ۲۲ نفر به صورت دائم و برای ۴۴ نفر به صورت فصلی اشتغالزایی می‌کند که به نوبه‌ی خود بسیار با اهمیت و حائز توجه خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: عباسی در سفر به شهرستان اقلید از طرح‌های مختلف بخش کشاورزی به خصوص طرح آبیاری نوین کلاسیک ثابت در روستای دهنو بخش سده به مساحت ۲۱۵ هکتار و طرح آبیاری تلفیقی نواری و بارانی در سطح ۲۵ هکتار در روستای شهرآشوب نیز بازدید کرد.

در مراسم افتتاح طرح گلخانه‌ی سبزی و صیفی موصوف علاوه بر معاون وزیر و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مسلم صالحی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی و سید محمود رضا طباطبایی مدیر آب و خاک امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی فارس نیز حضور داشتند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار