بهره برداری از فاز نخست شهرک گلخانه‌ای در سروستان

همزمان با دهه مبارک فجر با حضور استاندار فارس فاز نخست شهرک گلخانه‌ای مومن آباد شهرستان سروستان در سطح ۱۶ هزار متر مربع به بهره برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این گلخانه نیمه مکانیزه و هیدروپونیک کشت سبزی و صیفی در سطح ده هکتار بوده که این واحد یکی از گلخانه‌های مدرنی است که در استان ساخته شده و در فاز نخست آن ۱۵ نفر شاغل هستند.

او گفت: در اجرای این طرح شرکت جهاد نصر همکاری داشته و سرمایه گذاری کرده است و بانک توسعه تعاون و بانک کشاورزی نیز در اجرای این شهرگ گلخانه‌ای همکاری دارند که انتظار می رود با این نوع سرمایه گذاری‌ها شاهد شکوفایی اقتصاد استان باشیم.

دهقان پور گفت: محیط گلخانه‌ای علاوه بر کمک  به افزایش تولید در واحد سطح  و حفظ بهره وری تاثیر شگرفی در کاهش مصرف آب دارد که در محیط گلخانه ما می‌توانیم عوامل خسارت زا را کنترل کنیم و تولید چند برابری را در واحد سطح شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: اگر به دنبال رونق اقتصادی در استان هستیم بخش کشاورزی را رونق دهیم و رونق بخش کشاورزی استان هم مرهون سرمایه گذاری‌هایی است که باید در آن انجام شود.

در مراسم افتتاح شهرک گلخانه‌ای مومن آباد سروستان علاوه بر استاندار فارس نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد استانی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار