احمدی لاشکی گفت:در حالی امسال احتمال بازنشستگی بیش از ۸۵ هزار معلم وجود دارد که مجموع ورودی وزارت آموزش و پرورش نهایتا به ۷۰ هزار نفر می‌رسد.

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در بجنورد گفت : یکی از مهم‌ترین و پرچالش‌ترین موضوعات این وزارتخانه، کمبود نیروی انسانی است و بیشتر مراجعات امروز هم مرتبط به همین موضوع بود.

احمدی لاشکی گفت :  باید برای ۵۳۰ هزار کلاس درس در ۱۱۳ هزار مدرسه معلم داشته باشیم، این در حالی است که آمار ورودی و خروجی نیرو‌های آموزش و پرورش مطابقت ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به بازنشستگی احتمالی بیش از ۸۵ هزار معلم، امسال در سراسر کشور گفت: با احتساب جذب شدگان ماده ۲۸، تبصره ۱۰ ماده ۱۷ و دانشگاه فرهنگیان، مجموع ورودی وزارت آموزش و پرورش نهایتا به ۷۰ هزار نفر می‌رسد، در حالیکه ۴۰۰ هزار نفر به مجموع دانش آموزان افزوده می‌شود.

او گفت :  امسال در خراسان شمالی هم هزار و ۷۰۶ نفر از نیرو‌های آموزش و پرورش از گردونه خدمت خارج می‌شوند، توان ما برای تامین پست‌های خالی در این استان، چیزی در حد نصف این عدد و در بهترین حالت حدود یک هزار نفر است.

نماینده تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش مهمترین خواسته مراجعه کنندگان به میز خدمت این وزارتخانه را تعیین تکلیف، عنوان کرد و گفت : نیرو‌های مدارس غیردولتی، نهضت سوادآموزی، پیش دبستانی و برون سپاری هنرستان‌ها از افرادی هستند که دغدغه ساماندهی دارند که البته بدون تصویب قانون مرتبط، کاری از دست ما بر نمی‌آید.

احمدی لاشکی با بیان اینکه سال گذشته، با احتساب دو گروه طرح امین و معلمان قرآن کریم، برای ساماندهی حدود ۹۲ هزار نفر، قانونی تصویب شد گفت: با دستور وزیر آموزش و پرورش، تاکنون چندین جلسه با حضور نمایندگانی از این وزارتخانه و سازمان‌های برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی، در قالب کارگروه طرح جامع ساماندهی برگزار شده تا بتوانیم پیش از آغاز سال تحصیلی جدید این دغدغه‌ها را به حد اقل برسانیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در پایان کمبود فضای فیزیکی و آموزش در خراسان شمالی را از مهمترین مشکلات این استان دانست و گفت: برگزاری میز خدمت در یکی از مدارس خیرساز به جای اداره کل آموزش و پرورش، خود نشاندهنده معضل کمبود فضاست که در همین زمینه نامه‌ای تقدیم معاون اجرائی رئیس جمهور شده و یکی از مصوبات و دستاورد‌های نشست امشب هیئت دولت در خراسان شمالی مرتبط با کمبود فضای آموزشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.