مهدی ساعی، مدیر گروه مسابقات و تفریحات رادیو صبا گفت: با ورود پادکست در عصر رسانه فرصتی برای مخاطبان رادیو فراهم شده که از مخاطب به کاربر تبدیل شوند. مخاطب دریافتکننده پیام است، ولی کاربر علاوهبر اینکه پیام را دریافت میکند، تولیدکننده محتوا هم محسوب می شود. یعنی با رسانه ارتباط دو سویه برقرار میکند. به همین دلیل، چندسالی است که مسابقات متعددی در حوزه گویندگی و اجرا برگزار میشود.
پیش از این، حمیدرضا افتخاری، مدیر شبکه رادیو صبا گفته بود، فرصتهای استعدادیابی گویندگی زمینه بروز استعداد گویندگان را مشخص میکند و استعدادیابهای شبکهها از دل این برنامهها شناسایی میشوند.
به گفته حمیدرضا افتخاری، گوینده باید شاخصهای مختلفی از جمله کیفیت صدا، تسلط به متن، توجه به قواعد زبان فارسی و سواد رسانهای داشته باشد، تا مدعی شود که میتواند گوینده شود. بعد از این شرایط، صدا باید با حضور اساتید فن بیان و گویندگی تمرین داده شود.