مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: طرح جهش تولید در ۲۵۰ هزار هکتار از دیمزار‌های همدان اجرا می‌شود.

علی بایگانه با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها به عنوان طرح مشترک بین جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این طرح در سال دوم اجرای خود قرار دارد و در ۱۵ استان از جمله همدان این برنامه در حال اجراست.

او برنامه ابلاغی استان همدان در این طرح در سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ را ۲۹۰ هزار هکتار برشمرد و گفت: از این میزان برنامه ابلاغی تاکنون ۲۵۰ هزار هکتار آن کشت شده و مابقی سطح باقیمانده بیشتر در اراضی آیش مربوط به گیاهان علوفه‌ای و دانه‌های روغنی بوده که به دلیل کمبود بذر هنوز موفق به اجرا نشده اند.

گندم دیم، جو دیم، عدس، نخود، دانه‌های روغنی، گلرنگ، کاملینا و گیاهان علوفه‌ای جدید از جمله محصولاتی است که در این طرح زیر کشت رفته‌اند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: گفت: ۲۵۰ هزار هکتار اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان تاکنون ۲۲۵ هزار هکتار بیمه شده است.

بایگانه گفت: گندم دیم، جو دیم، عدس، نخود، دانه‌های روغنی، گلرنگ، کاملینا و گیاهان علوفه‌ای جدید از جمله محصولاتی است که در این طرح زیر کشت رفته‌اند.

او با بیان اینکه کشاورزان همدانی استقبال خوبی در اجرای این طرح داشته‌اند، گفت: این برنامه تا سال ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت و بخش اعظمی از اراضی دیم تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزار‌ها قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.