مهلت یک ماهه برای بازسازی تصفیه خانه پساب شرکت خمیرمایه ناغان

سرپرست تعمیرات فنی کارخانه خمیرمایه ناغان گفت: مهلت یک ماهه از مقامات قضایی چهارمحال و بختیاری به منظور اصلاح و بازسازی تصفیه خانه پساب این کارخانه گرفته شد.

آقای سلطانی گفت: با کمک نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی و مسئولان کارخانه خمیرمایه ناغان، جلوی اجرای حکم پلمب این کارخانه گرفته شد.

هم اکنون عملیات اجرایی بازسازی تصفیه خانه پساب شرکت خمیرمایه ناغان آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


چند سالی است که این شرکت با تخلیه پساب آلوده معضل جدی برای محیط زیست منطقه ایجاد کرده که در راستای رفع مشکل آلودگی نشست‌های زیادی در استان با حضور مسئولان مربوطه برگزار و مقرر شد تا اقدامات لازم جهت رفع آلودگی با تجهیز کارخانه خمیرمایه ناغان به دستگاه‌های تصفیه فاضلاب و پسماند صورت پذیرد.

در نهایت پس از شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان در دادگاه بخش ناغان از توابع شهرستان کیار موضوع مطرح شده بررسی و حکم به تعطیلی کارخانه داده شد.

پس از اعتراض شرکت خمیرمایه ناغان به رای دادگاه مجدداً در شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان بررسی و در نهایت با قطعیت در دادگاه شعبه دوم تجدید نظر استان حکم به محکومیت شرکت خمیرمایه ناغان به ممنوعیت از تمام فعالیت‌های شغلی و تولیدی منتهی به آلودگی رودخانه و آلودگی خاک و آب‌های زیرزمینی و انتشار بوی نامطبوع به طور دائم داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.