امام جمعه انارگفت: یکی از ابعاد تقوای اجتماعی، تقوای رسانه‌ای و خبری و یکی از ابعاد مهم تقوای رسانه‌ای و خبری تقوای تبیینی است.

حجت الاسلام منتظری در خطبه های نماز جمعه انار گفت:تبین یعنی نگاه محققانه، نقادانه، سنجش گرایانه، غیر زود باورانه، به خبر‌ها و پیام‌ها و داده‌ها و اطلاعات داشته باشیم.

او گفت: یکی از ویژگی‌های مهم جامعه و امت اسلامی و جامعه انقلابی باید شایعه ناپذیری باشد.

امام جمعه شهرستان انار گفت:در زمینه فضای مجازی، ساده‌انگاری، ظاهربینی، شتاب‌زدگی و عجله کردن در قضاوت خیلی خطرناک است که هم مخاطرات اخلاقی و نیز مخاطرات امنیتی دارد.

حجت‌الاسلام منتظری با گرامی‌داشت شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی و هفتاد دو تن از یاران امام راحل گفت: شهید بهشتی در مسیر حق با قاطعیت عمل کرد و در این مسیر ثابت‌قدم بود.

او می گوید: شهید بهشتی با شهادتش، حقانیتش ثابت شد و نقاب از چهره منافقین افتاد و نظام جمهوری اسلامی مستحکم شد.

حجت الاسلام منتظری به موفقیت‌های قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه در تحقق عدالت، در تشخیص حق از باطل در جریان فتنه سال ۸۸، شناسایی مفسدان اقتصادی و برخورد با فساد، مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، برخورد با آقازاده‌های مفسد و مفسدان دانه‌درشت اقتصادی  موفق بوده است.

امام جمعه انار با اشاره به سوقصد منافقین به رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۰ گفت: خداوند متعال گوهر ارزشمند و عالی‌مقام رهبری را به‌عنوان یک ذخیره‌ای گران‌بها برای ملت ایران نگه‌داشت.

به گفته او، حضرت امام خامنه‌ای نه‌ تنها رهبر رسمی جمهوری اسلامی ایران بلکه رهبر عاطفی جهان اسلام و محبوب‌القلوب و فرمانده راهبردی جبهه مستضعفین در برابر مستکبرین است.

حجت الاسلام منتظری گفت:امام خامنه‌ای رهبر جبهه حق علیه باطل است و در یک کلمه نایب حجت خدا در این برهه از عصر غیبت است .

او  به موفقیت‌های دولت در دیپلماسی اشاره کرد و گفت: دولت انقلابی در هفته‌های اخیر شاهد سفر‌های مکرر مقامات ایرانی به کشور‌های شرق و همسایه و متقابلاً سفر این مقامات به ایران بود و دشمنان نمی‌خواهند این واقعیت را بپذیرند که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند مسیر اتصال بین منطقه‌ای از شرق و جنوب آسیا به اروپا باشد.

حجت‌الاسلام منتظری به گرانی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: علت خارجی گرانی‌ها تحریم ظالمانه و آثار و تبعات برجای‌مانده از بیماری کرونا، خشک‌سالی جهانی، کمبود کالا و رکود حاصل از جنگ روسیه و اوکراین و تلاش دشمن برای اختلال در بازار ارز و کالا است.

امام جمعه انار گفت: علت داخلی گرانیها ساختار معیوب اقتصاد ایران کم‌کاری و سیاست‌های غلط اقتصادی دولت‌های قبل گرانی‌های مرسوم اول سال، جراحی اقتصادی دولت برای مردمی‌سازی یارانه‌ها خیانت‌های عوامل نفوذی در بدنه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی  است.

او  گفت:ضعف دولت سیزدهم در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ضعف هماهنگی در اجرا و ضعف نظارت بر اجرای آن از جمله دلائل گرانی‌ها می‌باشد.

حجت الاسلام منتظری گفت: توفیق دولت در کنترل کرونا کاهش نقدینگی، صفر شدن استقراض از بانک مرکزی، رشد پایه پولی، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی کشور بیمه شدن بیش‌از پنج میلیون و پانصد هزار نفر از محرومین وحضور مسئولان میان مردم دیده نشده‌است.

حجت‌الاسلام منتظری  به وضعیت آب شرب و آب کشاورزی شهرستان اشاره کرد و گفت: به‌ سبب کمبود انرژی و برق و خاموش شدن موتور‌ها ، هکتار‌ها زمین مشجر پسته شهرستان رها شده و از روی زمین بریده می‌شود و دود زغال سوزی‌های این درختان فضای شهرستان را می‌پوشاند، لذا باید مسئولین محترم فکر جدی به وضعیت آب شرب و کشاورزی بردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار