امام جمعه سنندج:

وجود عدالت رفاه و امنیت را برای کشور به دنبال خواهد داشت

رستمی گفت: عدالت باید در تمام امور از جمله توزیع بودجه، خدمت به مردم و در خانواده رعایت شود چراکه وجود عدالت، رفاه و امنیت را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

 

خطیب جمعه سنندج امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش گفت: دشمنان ایران اسلامی با این ترور ناجوانمردانه، چهره واقعی خود را به جهانیان نشان دادند.

ماموستا فایق رستمی نقش قضاوت در اسلام را بسیار مهم دانست  و گفت: عدالت باید در تمام امور از جمله توزیع بودجه، خدمت به مردم، خانواده و مسائل اخلاقی و رفتاری رعایت شود، چراکه وجود عدالت، رفاه و امنیت را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

او می گوید: عدالت، موجب تقرب و تقوای الهی خواهد شد این مهم در میان جامعه نیز بروز و ظهور داشته باشد، یعنی کسانی مانند صاحب‌خانه‌ها نیز باید در بحث دریافت اجاره خانه انصاف و عدالت را رعایت کنند.

امام جمعه سنندج گفت: امروزه جوانان توانایی پرداخت ودیعه‌ و اجاره‌های سرسام‌آور بالا را نداشته و می‌طلبد که همه با هم شرایط زنگی‌ هم‌نوعانمان را درک کنیم و تنها نباید که دنبال برنامه‌های دولت باشیم بلکه باید خودمان نیز نیازمندان را کمک کرده و با چشم حقارت یکدیگر را نگاه نکنیم.

رستمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به شیوع برخی بیماری‌ها از جمله وبا، نیاز است مردم به توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی عمل کرده و بهداشت را رعایت کنند.

امام جمعه سنندج گفت: طبق توصیه پزشکان، رعایت بهداشت، شستن سبزیجات و میوه و جوشاندن آب چشمه‌ها ضروری است و مردم باید نسبت به این موارد اهتمام داشته باشند و غفلت نکنند.

او سلامت جامعه و رعایت بهداشت را از ضروریات زندگی دانست و گفت: اگر جامعه سالم نباشد، قطعا نمی‌توان به توسعه، رفاه و آبادانی دست یافت، بنابراین امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، هر چه زودتر بیماری وبا در کشور کنترل و رفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.