ولادیمیر پوتین اعلام کرد که افزایش بی سابقه تورم در سراسر جهان نتیجه سال‌ها سیاست‌های غیرمسئولانه کشور‌های اروپایی است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود در نشست بریکس پلاس، گفت که افزایش شدید تورم یک روزه اتفاق نیافتاده و نتیجه سال‌ها سیاست اشتباه اقتصاد کلان کشور‌های گروه هفت است. تجارت جهانی در مناقشات غرق شده، سیستم مالی جهان در حال فروپاشی است و زنجیره تأمین مختل شده است.»

به گزارش اسپوتنیک،پوتین در ادامه با اشاره به نگرانی‌ها در مورد صادرات غلات اوکراین، گفت که بیخود به این نگرانی‌ها دامن میزنند؛ روسیه هیچ مانعی برای صادرات غلات از اوکراین ایجاد نکرده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین تاکید کرد که روسیه آماده است تا با حسن نیت به تمام تعهدات خود برای تامین محصولات کشاورزی، حامل‌های انرژی و سایر محصولات حیاتی عمل کند.

او در انتها نشست بریکس پلاس را مفید ارزیابی کرد و گفت که با توجه به دیدگاه‌های مشترک کشور‌های بریکس در مورد بسیاری از موضوعات، شرکت‌کنندگان آن به دنبال ایجاد یک نظم چند قطبی واقعاً دموکراتیک در جهان هستند.

پوتین، روز پنجشنبه در سخنرانی مجازی خود در چهاردهمین اجلاس بریکس همکاری‌های صمیمانه و متقابل را راه حل خروج از بحران اقتصادی جهان که به دلیل اقدامات خودخواهانه و نسنجیده دولت‌ها به وجود آمده، عنوان کرد.

نشست بریکس به میزبانی چین روز پنجشنبه صورت گرفته است. در این اجلاس پوتین به همراه نارندرا مودی نخست وزیر هند، ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار