پوتین: روسیه آماده افزایش همکاری با کشور‌های بریکس است

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در اجلاس بریکس اعلام کرد که مسکو آماده توسعه همکاری‌های بیشتر با شرکای بریکس است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه در سخنرانی مجازی خود در چهاردهمین اجلاس بریکس همکاری‌های صمیمانه و متقابل را راه حل خروج از بحران اقتصادی جهان که به دلیل اقدامات خودخواهانه و نسنجیده دولت‌ها به وجود آمده، عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در ادامه گفت: «ما بار‌ها گفته‌ایم که تنها با هم می‌توانیم مشکلات و درگیری‌هایی مانند مبارزه با تروریسم و ​​جرایم سازمان‌یافته از جمله استفاده جنایتکارانه از فناوری‌های جدید، مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی و گسترش اپیدمی‌های خطرناک را حل کنیم.»

او همچنین با تاکید بر اینکه روسیه آماده توسعه همکاری‌های بیشتر با شرکای بریکس است، افزود که نفوذ کشور‌های بریکس در صحنه جهانی به دلیل پتانسیل عظیم سیاسی، اقتصادی، علمی، فناوری و بشردوستانه به طور مداوم در حال افزایش است. چالش‌ها و تهدید‌های فرامرزی نیازمند پاسخ‌های مشترک است که باید با هم و بر اساس همکاری صمیمانه به آن پاسخ داد.

پوتین روز گذشته از تقویت روابط میان کشور‌های بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی) آن هم در شرایطی که به گفته او تحریم‌های بی سابقه غرب به اقتصاد کشورش آسیب وارد می‌کند، تمجید کرد.

مجمع تجاری بریکس گروهی تشکیل شده از کشور‌های برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که مجموعاً یک چهارم اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهند. اجلاس بریکس از دیروز به میزبانی چین شروع شده و تحلیلگران آن را فرصتی برای توسعه اقتصادی پکن در بحبوحه بی‌ثباتی اقتصادی جهان می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار