سازمان حفاظت از کودکان اعلام کرد کودکان آسیب‌پذیرترین افراد در آفات طبیعی هستند.

پس از زلزله‌ مرگبار در شرق افغانستان، سازمان حفاظت از کودکان می‌گوید که نگران کودکان آسیب دیده از زلزله است.

کرس نیامندی، رئیس بخش افغانستان سازمان حفاظت از کودکان گفت: سازمان حفاظت از کودکان در مورد بیش از ۱۱۸هزار کودک که ممکن است از زلزله در جنوب‌شرق افغانستان متاثر شده باشند، جداً نگران است و می‌گوید بسیاری از کودکان به احتمال زیاد اکنون بدون آب آشامیدنی، غذا و مکان امنی برای خواب اند.

نیامندی گفت که کودکان آسیب‌پذیرترین افراد در آفات طبیعی هستند زیرا بیشتر در معرض خطر گرسنگی، مرگ بر اثر جراحات و ابتلا به بیماری های عفونی قرار دارند.

نیامندی می‌گوید که هنگامی که این کودکان از بستگان شان جدا می شوند «در معرض خطر بیشتر بهره برداری و سو استفاده قرار می گیرند.»

این سازمان گفته است که کارمندانش را برای ارزیابی خسارات و درک بهتر از نیازمندی‌های فوری کودکان به ساحات بیشتر آسیب‌دیده می‌فرستند تا کمک‌ها به شکل بهتر آن به کودکان فراهم شوند.

کرس نیامندی گفت: ما تدارکات اضطراری مانند ترپال، کمپل، لباس و بوت طفلانه و اسباب پخت‌وپز را برای انتقال و توزیع آماده داریم. ما همچنان آماده ایم تا کمک‌های نقدی اضطراری را که در بحران‌ها بسیار مهم است، به خانواده‌ها فراهم کنیم.

پیش از این مقامات طالبان گفته بودند که در نتیجه زلزله در ولایت پکتیکا، ننگرهار و خوست بیش از ۱۰۰۰ نفر جان باخته و بیش از ۱۵۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

این زلزله که شدت آن به حساب ریشتر ۶.۱ درجه بود نه تنها در افغانستان، بلکه بخش های از پاکستان را نیز تکان داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار