بررسی تلاش تل آویو برای نفوذ در منطقه، محور دیدار هنیه و النخاله

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در بیروت دیدار و درباره تلاش‌های تل آویو برای نفوذ در منطقه گفتگو کرد.

اسماعیل هنیه و زیاد النخاله در این دیدار تازه‌ترین رویداد‌ها و اتفاقات در فلسطن اشغالی، روند عادی سازی روابط با دشمن صهیونیست، وضعیت آوارگان فلسطینی در داخل و خارج از سرزمین‌های فلسطین و تلاش‌ها برای بهبود وسازماندهی اوضاع داخلی فلسطین را بررسی کردند.

به گزارش روزنامه الاخبار، جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: زیاد النخاله و رئیس دفتر سیاسی حماس در مورد تحولات میدانی و سیاسی مسئله فلسطین، اتفاقات در قدس اشغالی و مسجد مبارک الاقصی، تلاش‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس و تهدید‌های مستمر و مداوم علیه ملت فلسطین به بحث و گفتگو پرداختند.

النخاله و هنیه همچنین تغییرات سیاسی و تلاش‌های رژیم اشغالگر برای نفوذ به منطقه از طریق عادی‌سازی روابط و پیامد‌های منفی آن بر آرمان ملت فلسطین و ملت‌های منطقه را بررسی و بر این مسئله تاکید کردند که مقاومت همه‌جانبه به‌عنوان گزینه راهبردی برای مقابله با رژیم اشغالگر و ادامه توسعه طلبی آن است.

اسماعیل هنیه در سفری ویژه به لبنان که سومین دیدار او از این کشور در کمتر از دو سال گذشته است، سه شنبه گذشته وارد بیروت شد و در این مدت علاوه بر زیاد النخاله با میشل عون رئیس جمهور، شیخ عبد اللطیف دریان مفتی اعظم لبنان، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله و نیز مقامات جماعت اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار