استاندار قم گفت: امسال محور و تمرکز میزبانی از زائران حضرت سیدالشهدا (ع) در مسجد مقدس جمکران است.

به نقل از استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی گفت: هر چند امسال تمرکز برنامه‌ها در جمکران در نظر گرفته شده، اما لازم است که از سایر ظرفیت‌ها مانند مسجد‌ها و حسینیه‌ها برای اسکان و ارائه خدمات به زائران با در نظر گرفتن شرایط استفاده کرد.

او می گوید: امسال برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) در سه محور برنامه ریزی انجام می‌شود،محور اول  در کشور عراق، برحسب روال قبل، متولی آن ستاد بازسازی عتبات عالیات است که مسائل مربوط به خروج موکب‌ها را پیگیری می‌کند و بخشی از خدمات‌دهی هم  مربوط به مرز مهران (استان ایلام) می‌شود.

استاندار قم گفت:محور سوم خدمات رسانی در قم است و ما  میزبان زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستیم و هر جا که می‌شود، باید به زوار خدمت کنیم.

به گفته استاندار پیش بینی می‌شود که نسبت به سال‌های گذشته جمعیت بیشتری از زائران را در استان قم خدمت‌رسانی کنیم، و  در قم محور و چگونگی خدمت به زائران، «ستاد مردمی» است، چراکه دستگاه‌های دولتی مانند مردم نمی‌توانند خدمت کنند و الزاماً این کار باید مردمی باشد و تمرکز دستگاه‌ها در پشتیبانی نیز از ستاد مردمی است.

شاهچراغی بر لزوم هماهنگی در امور مختلف برای ارائه بهترین خدمات به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد و گفت : ضروری است، کار‌ها در این زمینه میدانی و سریع انجام شود.

او تغذیه، بهداشت، درمان و حمل‌ونقل را از جمله نیاز‌های زوار برشمرد و بر توجه جدی بر این امور تاکید کرد و گفت: در حوزه فرهنگی و رسانه نیز با استفاده از تجربه‌های سال‌های پیشین از توانمندی‌های استان بهره ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار