رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه پس از عملیات شمشیر قدس، مقاومت قدرتمند‌تر شده بر آزادسازی کامل فلسطین تاکید کرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در جلسه افتتاحیه یازدهمین کنفرانس ملی اسلامی در بیروت گفت در پی نتایج جنگ اوکراین، وجهه جهان تغییر خواهد کرد.

به گفته او یکی از نتایج جنگ اوکراین، شکست آمریکاست که به نفع فلسطین، لبنان، جریان مقاومت و امت اسلامی است.
اسماعیل هنیه همچنین عملیات شمشیر قدس را به منزله تحول گسترده در جریان درگیری با دشمن دانست و گفت مقاومت فلسطین پس از این نبرد قدرتمندتر شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس بر آشتی‌های تاریخی بین کشور‌های اسلامی تاکید کرد و خواستار پایان دادن به دودستگی میان گروه‌های فلسطینی شد. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد مسئله فلسطین فقط به فلسطین محدود نمی‌شود بلکه مسئله‌ای عربی، ملی، اسلامی و انسانی است.

او گفت: دشمن ما بزدلی است که آن را می‌شناسیم و با آن در زندان‌ها و مبارزه در خیابان‌های فلسطین زندگی کردیم. مقاومت پس از شمشیر قدس قدرتمند‌تر شده است، اما نیاز به حمایت مالی و تسلیحاتی دارد. مقاومت تا آزادسازی کامل فلسطین ادامه خواهد داشت. وی همچنین بر ضرورت وحدت جبهه‌های فلسطین برای مقابله با خطرات قریب الوقوع تاکید کرد.

هنیه: برای تغییر منطقه بر اساس رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی برنامه ریزی شده است

او در این کنفرانس گفت: چالش‌های امروز فراروی مسئله فلسطین، امت و منطقه بسیار خطرناک‌تر از سال ۲۰۰۰ است که کنفرانس ملی اسلامی در آن برگزار شد.

وی افزود یهودی سازی قدس و تلاش رژیم اشغالگر برای تحمیل حاکمیت دینی بر مسجد الاقصی و محاصره غزه همگی تحولاتی است که پس از آغاز برگزاری نشست کنفرانس ملی اسلامی روی داد. برای تغییر منطقه بر اساس رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی برنامه ریزی شده است.

اسماعیل هنیه تصریح کرد اتفاقی که اکنون روی می‌دهد، تلاش برای ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه از طریق ائتلاف‌های نظامی و امنیتی برای مقابله با ایران، حزب الله و حماس است و باید به تلاش‌ها برای ضربه زدن به ارکان قدرت محور مقاومت توجه کنیم.

شیخ نعیم قاسم: موجوديت صهيونيست ها وابسته به ايجاد جنگ است

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در جلسه افتتاحیه یازدهمین کنفرانس ملی اسلامی در بیروت گفت رژیم اشغالگر بحران‌ها را ایجاد می‌کند و این بحران‌ها به فلسطین و منطقه محدود نخواهد شد.

وی افزود همه گزینه‌های سیاسی برای مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل به منزله تلف کردن وقت و از دست دادن فرصت بود.

نعیم قاسم با تاکید بر لزوم حمایت کامل از مقاومت نظامی برای آزادسازی فلسطین، افزود ادامه موجودیت «اسرائیل»، متکی به ایجاد جنگ هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار