زلزله اخیر در افغانستان خرابی و تلفات زیادی بر جای گذاشت به همین منظور مردم ولایت های دیگر افغانستان در تلاش برای جمع آوری کمک، برای آسیب دیدگان هستند.

شماری از شهروندان افغانستان در ولایات مختلف به منظور مساعدت به بازماندگان قربانیان زلزله در ولایات مشرقی، دست به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی زده اند.

یکی از شهروندان ولایت بغلان گفت: اکنون زمان آن است تا با همدردی و همدلی خود به هموطنان آسیب دیده کمک کنیم.

شماری از مردم در ولایت غزنی ، دست های مهربانی خود را یکی کرده و برای جمع آوری کمک ها به هموطنان شان تلاش می کنند.

در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان نیز، مردم با شعار "کمک کنید تا زندگی را نجات دهیم" برای التیام بخشیدن زخم های مردمان خوست، پکتیکا و پکتیا به جمع آوری کمک آغاز کردند.

یکی از اعضای کمپین جمع آوری کمک در شهر جلال آباد گفت: از تمام مردم خواهش می کنم که در این کمپین شرکت کنند تا از نیازمندان دستگیری کنیم.

در کنار شهروندان افغانستان و کشورهای منطقه، ایران یکی کشورهایی بوده که پس از وقوع زلزله، نخستین هواپیمای مواد اولیه را به زلزله زدگان ولایات مشرقی کمک نمود.

مردمان آسیب دیده می گویند پس از وقوع زلزله در چندین ولایت شرق کشور، خدمات مخابراتی در مناطق آسیب دیده نیز دوباره فعال شده و تیم های بهداشتی از سوی نهادهای کمک رسان به محل حادثه رسیده اند.

یکی از مردم پکتیکا گفت: پزشکان به روستاها آمده و زخمیان را به شفاخانه منتقل کردند‌. یکی دیگر از باشندگان این ولایت گفت: نبود پزشک زن برای مداوا کردن دردهای زنان آسیب دیده، یکی از مشکلاتی است که مردم با آن روبرو هستند.

طالبان هنوز هم برای زلزله زدگان، از کشورهای همسایه، منطقه و جهان، خواستار کمک رسانی هستند.

حماس، معاون والی طالبان در ولایت پکتیکا گفت: خانه های مردم ویران شده، ضروری است تا دوباره خانه های خودرا بازسازی کنند که برای این کار، به کمک زیادی نیاز است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بیچاره مردم افغانستان و ایران بیش از 43 سال هست که در زمین لرزه اند.
آخرین اخبار