رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: باکتری استافیلوکوک موجود در آش رشته‌ عامل مسمومیت تعدادی از دانشجویان این دانشگاه بوده است.

 ۲۷ خرداد ماه امسال بود که تعدادی از دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان بعد از سرو وعده غذای ناهار دچار مسمومیت شده و با علائمی مانند اسهال، استفراغ و تهوع به مراکز درمانی مراجعه کردند.

کریمی گفت: چهارشنبه هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان رسما  نتیجه آزمایشات و نمونه‌برداری‌های را به دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه گزارش کرد.

او می گوید: طبق گزارشات رسیده، باکتری استافیلوکوک (استاف) موجود در آش رشته‌ای که به عنوان پیش غذا سرو شده بود عامل مسمومیت تعدادی از دانشجویان بوده است.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: روز سه‌شنبه به طور کامل با پیمانکار قطع همکاری کردیم و از روز شنبه ۴ تیر ماه  نیز پیمانکار جدید وظیفه تأمین غذای دانشجویان را به عهده گرفته و به دقت روند تهیه و طبخ غذا توسط پیمانکار جدید زیر نظر است.

به گفته کریمی در مجموع ۷۳ نفر از دانشجویان به مراکز درمانی منتقل شده بودند که فقط دو مورد بستری و بقیه بصورت سرپایی در همان روز نخست مراجعه بهبود یافته اند.

او می گوید: تعدادی از دانشجویانی که با علائم مشابه به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند، از وعده غذای ناهار سلف در روز پنجشنبه استفاده نکرده بودند که این مسئله باید مورد توجه مسئولین بهداشت استان قرار گیرد.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: در هر صورت خدا را شاکریم که همه دانشجویان در سلامت کامل هستند و مشکل جدی برای هیچ کدام از آن‌ها پیش نیامد و دانشگاه همواره تلاش کرده است تا تغذیه دانشجویان، در حد توان و امکانات، با استاندارد بالا تأمین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.