مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: برای مدیریت مصرف در ایام پیک بار امسال تفاهم‌نامه همکاری با مشترکان صنعتی استان منعقد شده که در مقایسه با پارسال ۱۳ درصد افزایش دارد.

حمیدرضا کریمی فرد گفت: در مجموع ۳ هزار مشترک دیماندی در بخش صنعت درفارس فعالیت دارند که پیش بینی می‌شود با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف بار در واحد‌های صنعتی بیش از ۳۰ مگاوات در مصرف برق استان صرفه جویی شود.

این مقام مسئول، جلب مشارکت و تعامل بین شرکت و صاحبان صنایع را برای تامین برق پایدار ضروری دانست و گفت: صاحبان صنایع می‌توانند با مشارکت در طرح هایی، چون کاهش بار شرایط واحد صنعتی خود، علاوه بر بهره مندی از پاداش‌های پیش‌بینی شده، به تأمین برق پایدار برای شهروندان در ساعات اوج مصرف کمک کنند.

کریمی فرد گفت: پارسال در قالب طرح‌های تشویقی بیش از ۵۰ میلیارد ریال پاداش به مشترکان صنعتی استان فارس پرداخت شد، که امسال هم به آن دسته از مشترکان صنعتی که در بازه زمانی ۱۰ خرداد تا ۱۵ شهریورماه امسال مصرف خود را کاهش دهند، متناسب با مقدار کاهش مصرف و روز‌های همکاری پاداش تعلق می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، استفاده ازطرح تعمیرات و تعطیلات وجمعه کاری دربخش صنعتی، خاموش کردن ماشین آلات در زمان‌های استراحت پرسنل و تعویض شیفت‌های کاری، انتقال ساعت کاری به ساعت کم باری یا خاموش کردن برخی از دستگاه‌های پرمصرف در ساعت اوج مصرف، از جمله راهکار‌های مهم و تاثیرگذار مدیریت مصرف در بخش صنعت به شمار می‌روند که می‌توان با بکارگیری این روش‌ها تا حد زیادی در مصرف انرژی در بخش صنعت به ویژه در روز‌های اوج مصرف درتابستان صرفه جویی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار