برداشت و خرید تضمینی کلزا در آذربایجان غربی آغاز شد

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت و خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از سطح ۲ هزار هکتار از مزارع زیر کشت این محصول در استان آغاز شد.

جعفر وحدت گفت: امسال ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی آذربایجان غربی زیر کشت کلزا رفته که حدود ۲ هزار هکتار آن به مرحله برداشت رسیده است.

او دانه روغنی کلزا را از جمله محصولات سازگار با آب و هوا و بافت خاک‌های آذربایجان غربی بیان کرد و گفت: پیش بینی تولید امسال چهار هزار تن است که به قیمت ۲۳۰ هزار ریال از قرار هر کیلوگرم خرید تضمینی آن انجام می‌شود.

وحدت می گوید: تعداد ۹ مرکز خرید دولتی شامل شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان‌های بوکان، نقده، پلدشت، پیرانشهر، شاهین دژ، میاندوآب، مهاباد، چایپاره و ارومیه جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعان کلزا کار استان در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه برداشت کلزا با تعداد ۳۹ دستگاه کمباین مجهز به هد برداشت انجام می‌گیرد، گفت: امسال بذر یارانه‌ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه‌های ریزکارنده و هد برداشت و کارنده نیز به صورت الگویی خریداری و در اختیار زارعان قرار داده شده است.

وحدت می گوید: مراکز خرید کلزا همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب برای دریافت محصول کلزاکاران دایر است و پیش بینی می‌شود عملیات برداشت و خرید تضمینی کلزا تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.