مدیرکل پزشک قانونی قم از رتبه اول نزاع و تصادف در تشکیل پرونده‌های پزشک قانونی براساس معاینات بالینی خبر داد.

حمید صدیقی آخا در حاشیه نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: پارسال ۱۰ هزار و ۱۳۴ مورد معاینات بالینی نزاع و تصادف ثبت شده که نسبت به سال ۱۳۹۹ یک درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشک قانونی معاینات بالینی پارسال را بیش از ۳۳ هزار مورد اعلام کرد  و گفت: این آمار نسبت به سال ۱۳۹۹ دو درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او گفت: قم به نسبت جمعیت شانزدهمین استان در تعداد مصدومان ناشی از منازعات است.

 صدیقی از افزایش ۲۹ درصدی مصدومان ناشی از تصادفات در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: قم با ۹ هزار و ۱۹۰ مورد مصدوم ناشی از تصادف رتبه نخست را در کشور داشته است.

مدیرکل پزشک قانونی قم گفت: در دوماهه ابتدای امسال نسبت به دوماهه سال گذشته، تعداد پرونده‌های بالینی ۷ درصد، مصدومان تصادفات ۳۳ درصد افزایش و در پرونده‌های نزاع ۵ درصد کاهش داشتیم.

به گفته او پارسال هزار و ۲۵۰ مورد پرونده فوت داشتیم که نسبت به سال ۹۹ هشت درصد افزایش داشته است.

 صدیقی گفت:در سال گذشته ۲۸۹ مورد فوت ناشی از تصادف رخ داده است که  این آمار نسبت به سال ۹۹، چهارده درصد کاهش داشته در حالی که آمار مصدومان افزایشی بوده است.

مدیرکل پزشک قانونی قم از رتبه پنج قم در فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال ۱۳۹۹ هفت درصد افزایش را نشان می‌دهد.

صدیقی تعداد فوتی‌های موتورسوار در دوماهه ابتدای سال جاری را ۱۳ نفر عنوان کرد و گفت: این آمار نسبت به دوماهه ابتدایی پارسال ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

او از فوت ۲۲ نفر ناشی از گاز co در سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به سال ۹۹ پنجاه درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشک قانونی قم یکی از کارشناسی‌های پزشک قانونی را حق و حقوق جنین دانست و گفت: پارسال ۲۰۲ مورد پرونده درخواست سقط تشکیل شد که ۱۴۰ مورد مجوز صادر شد.

صدیقی حوزه کمیسیون‌های پزشکی پزشک قانونی را پرونده‌های سخت و پیچیده برشمرد و گفت: پارسال ۱۵۷ مورد پرونده پزشکی بررسی شد که در حدود ۴۵ درصد این پرونده‌ها قصور پزشکی احراز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار