باغملک عاری از تب کریمه کنگو

رئیس مرکز بهداشت باغملک گفت: تاکنون موردی از تب کریمه کنگو در این شهرستان گزارش نشده است.

محمد  افکارده با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور گفت؛ تب کریمه کنگو بیماری مشترک انسان و دام است که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی در ذبح دام، خرید، نگهداری و پخت گوشت می تواند افراد را به این ویروس، آلوده نماید.

او گفت:  هماهنگی و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر اماکن عرضه دام توسط مرکز بهداشت و سایر دستگا‌های مرتبط در حال انجام است تا از بروز بیماری در شهرستان پیشگیری گردد.

رئیس مرکز بهداشت باغملک می‌گوید: کمیته‌های هماهنگی و آموزشی در ستاد مرکز بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگا‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت،  جلسات آموزشی جهت کلیه مراقبین سلامت، بهورزان و سایر پرسنل توسط نیرو‌های ستادی و محیطی با هدف تشدید اقدامات آموزشی در جهت پیشگیری از این ببماری در حال برگزاری است.

این مقام مسئول بازدید از قصابی‌ها و آموزش قصابان در مراکز عرضه گوشت،  بازید از مطب‌ها و آموزش پزشکان در خصوص گزارش موارد بیماری در صورت مشاهده، آموزش فردی و برگزاری جلسات آموزشی گروهی جهت عامه مردم، قصابی‌ها، دامداران و ... توسط کارشناسان بیماری‌ها، بهورزان، مراقبین سلامت در سطح مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت،   توزیع رسانه‌های آموزشی از طریق فضای مجازی جهت ارتقای سطح آگاهی عموم مردم و استفاده از ظرفیت سفیران سلامت و رابطین محله جهت آموزش و اطلاع رسانی به خانوار‌های تحت پوشش را از دیگر اقدامات انجام شده برای جلوگیری از این بیماری عنوان کرد.

آقای افکارده گفت: جهت پیشگیری از بیماری لازم است که خرید و ذبح دام حتما از مراکز مورد تائید مرکز بهداشت و اداره دامپزشکی انجام شود و مردم به هیچ وجه دام را در منازل، خیابان‌ها و معابر ذبح نکنند و بعد از خرید گوشت تازه حتما به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود سپس اقدام به مصرف نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۶ تير ۱۴۰۱
چقدر خوب
آخرین اخبار