آژانس فضایی ناسا اعلام کرد به دلیل بررسی تقویت کننده موشک CAPSTONE پرتاب آن را به روز سه شنبه موکول کرده است.

ناسا اعلام کرد پرتاب موشک CAPSTONE ماه که قرار بود با کمک تقویت کننده الکترون و رهبری شرکت Advanced Space از یک سکو در شبه جزیره ماهیا واقع در نیوزیلند انجام شود، به تعویق افتاده است.

به گزارش سایت اسپیس، مهندسان، موشک CAPSTONE را برای بررسی‌های نهایی به آزمایشگاه راکت برده‌اند و گفتند که  این فضاپیما احتمالا ۲۸ ژوئن به ماه پرتاب می‌شود.

موشک CAPSTONE، یک فضاپیمای کوچک ۲۵ کیلوگرمی بوده که برای آزمایش در مدار هاله ماه طراحی شده است. این مدار در دور ماه وجود دارد به همین علت ناسا امیدوار است از آن برای ساخت ایستگاه فضایی Gateway و ماموریت آرتمیس استفاده کند. براساس گزارش‌ها، این فضاپیما روی یک تقویت‌کننده الکترون آزمایشگاه موشکی پرتاب می‌شود و از شرکت هوا فضا فوتون برای رسیدن به ماه استفاده می‌کند. این اولین ماموریت آزمایشگاه موشک با فوتون در اعماق فضا است. 

موشک CAPSTONE

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، CAPSTONE پس از شش روز، از پرتابگر خود جدا شده و حدود چهار ماه بعد راهی ماه می‌شود.  این فضاپیما پس از رسیدن به مدار نهایی خود، حداقل شش ماه را برای انجام آزمایش‌های ناوبری و ارتباطات به عنوان بخشی از ماموریت ۳۰ میلیون دلاری خود صرف می‌کند. گفتنی است که  این موشک از فاصله ۱۶۰۰ کیلومتری ماه پرواز خواهد کرد. مقامات ناسا  نوشتند:" ما انتظار داریم فضاپیمای CAPSTONE  در ۱۳ نوامبر به ماه خود برسد. "


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار