۴۵ تن انواع موادمخدر غیر دارویی در سیستان و بلوچستان امحا شد

۴۵ تن انواع موادمخدر غیردارویی و روانگردان بمناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندهان انتظامی و مسوولان استانی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیر کشور در زاهدان امحا شد.

 فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان   در مراسم امحا ۴۵ تن انواع موادمخدرگفت:نیروی انتظامی شهدای بسیار زیادی را در راه مبارزه با موادمخدر تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و نیروی انتظامی و سایر نیروی امنیتی در راه مبارزه با این بلای خانمان سوز فداکاریهای بسیار زیادی کرده‌اند.

سردار احمد طاهری گفت: یکی از چالش‌های جهان بحث موادمخدر است که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با این بلای خانمان سوز قرار دارد و در این رابطه هزینه‌های بسیار سنگینی را متحمل شده است.

او گفت: نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در سال گذشته ۱۹۸ عملیات مسلحانه علیه قاچاقچیان موادمخدر در این استان انجام داده که در این رابطه ۱۰۱ باند فروش موادفیونی متلاشی و ۲۰ سرشبکه اصلی نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: نیروی انتظامی این استان در سال گذشته ۲۴۸ تن انواع موادمخدر را در دگیری های مسلحانه با قاچاقچیان کشف و ضبط کرده است.

او گفت: همچنین نیروی انتظامی از ابتدای امسال تا کنون ۲۵۰ قبضه سلاح جنگی و ۹۴۴ دستگاه خودرو را از قاچاقچیان موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف و توقیف کرده است.

سردار طاهری گفت: نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان هفت و هزار و ۳۰۰ نفر موادفروش و معتاد متجاهر در این استان شناسایی و دستگیر شدند.

او گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان در یک سال اخیر ۱۱۰ عملیات مسلحانه با قاچاقچیان مواد افیونی در این استان داشته که در این عملیات‌ها ۲۵ نفر از قاچاقچیان به هلاکت رسیدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۹۴ دستگاه انواع ماشین از باندهای موادمخدر در سیستان و بلوچستان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در این استان ضبط شده است.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان؛ این استان به دلیل هم مرز بودن با ۲ کشور افغانستان و پاکستان و تولید بیش از ۸۴ درصد تریاک دنیا در افغانستان، متاسفانه یکی از معابر حمل موادمخدر برای سوداگران مرگ است.

علی زندی گفت: سال گذشته بیش از ۲۴۸ تن و از ابتدای سالجاری تاکنون نیز بیش‌از ۴۷ تن انواع موادمخدر در استان سیستان و بلوچستان کشف شده است.

او گفت: تقدیم بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در کشور و بیش از ۴۸۰ شهید در استان در راه مبارزه با مواد مخدر نشان از عزم و اراده ایران اسلامی برای مقابله با مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: اعتیاد از بدترین امراض بشری است و باید همانگونه که با کرونا مبارزه کردیم در این حوزه نیز مبارزه صورت گیرد و همه در این زمینه مطالبه گر شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار