جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از آغاز پیش ثبت نام زائران اربعین از ۱٠ تیر خبر داد.

دستگردی گفت: پیش ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی از ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و تا ۳۱ تیر ادامه دارد.

او گفت: پیش ثبت نام از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir انجام می‌شود و در این مرحله صرفا پیش ثبت نام انجام می‌شود و به منزله ثبت نام قطعی نیست.

دستگردی گفت: چنانچه هرگونه محدودیتی از سوی دولت عراق برای تشرف به زیارت اربعین در نظر گرفته شود، نحوه ثبت نام قطعی متقاضیان از بین افرادی که پیش ثبت نام کرده اند، تعیین و اعلام خواهد شد.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تزریق حداقل ۲ دُز واکسن کرونا از شرایط تشرف است که استعلام آن در زمان ثبت نام قطعی از وزارت بهداشت صورت می گیرد.

او گفت: طبق نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با توجه به شرایط خاص ایام اربعین،  بیماران دیابتی با زخم و یا عفونت اندام، بیماران دیابتی که مشکل کلیوی دارند، بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته، بیماران دارای عوارض و علائم قلبی و عروقی، بیمارانی که کنترل نامطلوب قند دارند یا قند ناشتای ۲۵۰ و بالاتر دارند و همچنین بیماران مبتلا به سرطان که در حال درمان هستند از تشرف به عتبات در این ایام منع شده اند و تأکید می‌شود از ثبت نام خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.