سایت صاحب الزمان (عج) خراسان جنوبی در کاظمین با همکاری مردم، آماده استقبال از ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، جوینده ، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان در نشست کمیته اطلاع رسانی و مستندسازی اربعین حسینی گفت: در این سایت تمامی امکانات از جمله توزیع غذای گرم و آب بهداشتی، بالش و پتو و خدمات پزشکی، درمانی، کفاشی، خیاطی، شستشوی و اتوی لباس و تعمیر تلفن همراه با همکاری و کمک‌های مردم به زائران ارائه می‌شود.

او افزود: امسال همچنین ۱۳۰ راننده تریلی و کامیون از خراسان جنوبی، ماشین‌های خود را برای جابجایی وسیله‌های موکب، رایگان در اختیار ستاد اربعین قرار دادند و حتی هزینه گازوئیل، پول عوارض و هزینه خروج از مرز را نیز خودشان تعهد کرده اند که نشان از ارادت خاص مردم این استان به ائمه اطهار علیهم السلام دارد.

مسئول کمیته نام نویسی و اعزام زائران اربعین در خراسان جنوبی نیز از نام نویسی هزار و ۲۵۰ نفر در استان تا امروز برای سفر اربعین خبر داد و گفت: این افراد در قالب ۶۷۰ گروه به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

 نوفرستی تأکید کرد سفر با گروه‌های ثبت نام شده در ستاد اربعین، امنیت بیشتری و کاملتری را برای زائران به همراه دارد.

مدیر کل صدا و سیمای استان هم گفت: صدا و سیما در حوزه‌های مختلف از جمله خبر، تولید سیما و رادیو در خصوص اربعین تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین اطلاع رسانی به مردم انجام شود.

آینه دار افزود: برگزاری میزگرد‌های تخصصی در صدا و سیما با موضوع نحوه سفر به عراق و مقررات این کشور از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای زائران اربعین است.

در پایان این نشست، از دست اندرکاران صدا و سیما که پارسال در پوشش اخبار و برنامه‌های مربوط به اربعین تلاش کردند، قدردانی شد.

پارسال ۲ هزار و ۴۶۹ دقیقه برنامه رادیویی، ۵ هزار و ۹۶۱ دقیقه برنامه تلویزیونی و ۳۷ گزارش خبری در خصوص اربعین از صدا و سیمای خراسان جنوبی پخش شد و در ایام اربعین ۲ خبرنگار از این مرکز به کربلای معلی اعزام شدند.

انتهای پیام/ک

سایت خراسان جنوبی در کاظمین آماده استقبال از ۲۰ هزار زائر اربعین

برچسب ها: اربعین ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.