مدیرکل محیط زیست کرمانشاه از وضعیت خطرناک کیفیت هوای سه شهرستان در کرمانشاه خبر داد.

احد جلیلیان گفت : بر اساس شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت ۹ صبح امروز ۶ خردادماه سال ۱۴۰۱ به دلیل ورود توده گرد و غبار از سمت غرب به کشور هوای شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و قصرشیرین با عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای ۵۰۰ و پاوه با شاخص لحظه‌ای ۳۲۶ در وضعیت خطرناک و بحرانی قرار گرفت.

به گفته مدیرکل محیط زیست کرمانشاه عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ایستگاه شهرداری مرکزی کرمانشاه ۱۸۰ و در کنگاور ۱۵۸ است که نشان‌دهنده کیفیت ناسالم هوا در این ۲ ایستگاه بوده و توصیه می‌شود افراد حساس از منزل خارج نشوند.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های اسلام‌آباد غرب با عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای ۱۴۷ و زیبا پارک کرمانشاه ۱۴۸ نیز در وضعیت ناسالم برای افراد حساس قرار دارد و توصیه می‌شود این افراد از انجام فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

توصیه می‌شود در شهرستان‌هایی که وضعیت کیفیت هوای آن‌ها از حالت استاندارد خارج شده است و افراد از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند.

شاخص کیفی هوا بحرانی است

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: شاخص کیفی هوا در شهرستان‌های مرزی غرب کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب تا ساعت هشت صبح امروز در وضعیت بحرانی و خطرناک قرار گرفت.

ابراهیم شکیبا گفت: بر اساس شاخص کیفی هوا شهرستان پاوه در وضعیت اضطرار و بسیار ناسالم و شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور و اسلام آباد غرب در حالت هشدار و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

براین اساس توصیه می‌گردد افراد حساس شامل بیماران قلبی عروقی، تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان تا رفع شرایط آلودگی هوا در این شهر‌ها از منزل خارج نشوند.

 سایر افراد نیز جز در موارد ضروری و تنها با استفاده از ماسک مناسب، از حضور در فضای آزاد خود داری نمایند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.