حجت الاسلام فخری گفت: یکی از آسیب‌های جدی در زمینه تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی، نداشتن شناخت از امر به معروف است.

حجت الاسلام فخری دبیر امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

مسئولیت پذیری اجتماعی باید در جامعه افزایش یابد که سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه نقش بسزایی دارند چراکه حکومت بدون مشارکت مردم نمی‌تواند کشور را اداره کند.

یکی از آسیب‌های جدی در زمینه تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی، عدم شناخت از امر به معروف بوده که باید در دستور کار قرار گیرد و نهاد‌های مربوط باید اقدامات اساسی در این راستا را انجام دهند.

امر به معروف به این معناست که خوبی‌ها و آنچه به نفع مردم است، در جامعه گسترش یابد که در رئوس اجرای آن محدودیتی وجود ندارد.

از هر روش منطقی و عاقلانه‌ای می‌توان در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد و تمام آحاد جامعه به ویژه مسئولان نسبت به این موضوع باید احساس وظیفه کنند.

نبود امر به معروف در جامعه آسیب‌های جدی از جمله مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در پی دارد که نتیجه آن افزایش آمار طلاق، اعتیاد و فساد می‌شود و اگر جامعه‌ای نسبت به امر به معروف بی تفاوت شد، افزایش آسیب‌ها دور از انتظار نیست.


حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ساوه هم در این جلسه مطالبی به شرح زیر مطرح کرد.

برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوان درکاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی را ایفا می‌کند و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و تفریحی برای استفاده ۵۷ هزار دانش آموز شهر ساوه ضروری است.

تصمیم گیری برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، نوجوانان و جوانان از طرح‌های عمرانی مهمتر است چرا که بی توجهی به فعالیت‌های فرهنگی و موضوع مهم اوقات فراغت موجب افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

فرهنگ و دین در جامعه اولویت بوده و تمام مردم و مسئولان باید نسبت به امر به معروف احساس وظیفه کنند و هر موضوعی که دین آن را معروف بداند به رسمیت شناخته شده و امر به معروف امر به دستوراتی است که خدای تعالی آن را به رسمیت شناخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
جامعه هرج ومرج طلب و عقبمانده ایرانی در اشفتگی دوران پس از انقلاب، با شعارهای انقلابی منافقانه، بهشت موعود را تجربه کرد. جامعه زمانی به رشد انسانی و مدنیت میرسد که با دراختیار داشتن فرصت یا ابزار جرم، از ارتکاب ان امتناع و با متخلفان با تنفر برخورد کند. در کشور ما نه در میان افراد عادی بلکه در میان مسئولین هم مسئولیت پذیری بدلیل ارجحیت تعهد بر تخصص و حاکمیت جناح با تفکر خاص که سرنوشت جامعه را قربانی تفکری خاص میکند، معنی ندارد.
برخلاف کشورهای پیشرفته که کودکان تحت مراقبتها و برنامه های تربیتی هدفمند قرار دارند بطوریکه زیر 18 سال حق مصرف دخانیات و مشروب ندارند، در کشور ما کودکان و نوجوانان فارغ از هر محدودیتی در زندگی حیوانی رشد میکنند و بهمین دلیل اصلاح چنیبن افراد مقاوم در مقابل محدودیتها و قوانین بسیار دشوار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
بورس،را درست کنید تا به حرفاتون گوش کنیم باز