رئیس اداره آب و فاضلاب نیشابور:

نیشابور در مصرف آب شرب رکورددار شد

رئیس اداره آب و فاضلاب نیشابور گفت: رکورد مصرف آب شرب در این شهرستان برای روز ۲۵ خردادماه امسال، با مصرف ۲۱۰ میلیون لیتر آب طی یک شبانه‌روز زده شد.

علیرضا اخویان روز دوشنبه در مراسم امضا تفاهم‌نامه سه‌جانبه آبفای نیشابور با اداره حفاظت محیط زیست و سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری نیشابور گفت: در پنج روز ابتدایی تابستان امسال، میزان مصرف آب شرب در نیشابور هفت درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است، در این روز‌ها همه چاه‌ها برای آبرسانی در مدار قرار گرفته است و از ظرفیت مخازن هم به طور کامل استفاده می‌شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب نیشابور گفت: با همکاری اداره برق قطعی برق نیز نداشتیم و مجتمع فولاد خراسان و اداره منابع طبیعی هر کدام یک حلقه چاه کمکی را در اختیار گذاشته‌اند.

او گفت: بحران آب در دشت نیشابور از مرحله بحرانی گذشته و امروز همه افراد جامعه باید برای مقابله با این بحران مشارکت کنند، برای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شهروندان تفاهم‌نامه‌هایی با ارگان‌های مختلف نیشابور از جمله آموزش و پرورش، هلال احمر و بسیج امضا شده و امروز هم تفاهمنامه مشترکی با اداره حفاظت محیط زیست نیشابور و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور برای حفظ منابع آبی به امضا رسید.

اخویان گفت: سازمان‌های مزبور ۸۰ درصد جمعیت شهروندان نیشابور را پوشش می‌دهند و با کمک آن‌ها به دنبال بررسی راهکار‌های استفاده بهینه از منابع آبی و اشاعه فرهنگ صرفه‌جویی و مدیریت منابع آبی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.