مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: پرونده‌های تعزیراتی مربوط به چهار کالای اساسی مرغ، آرد، نان و روغن طی سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۳ برابر شده که نشان دهنده برخورد جدی با متخلفان در این حوزه است.

حسین نجف زاده روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت:در سه ماه نخست امسال سه هزار و ۸۲۷ فقره پرونده شامل ۴۲۴ فقره پرونده مربوط به مرغ، ۲۹۲ فقره پرونده مربوط به آرد، ۲ هزار و ۷۴۶ فقره پرونده مربوط به نان و ۳۶۵ فقره پرونده مربوط به روغن در استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

او می گوید: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته هزار وو ۱۴۹ پرونده در این چهار حوزه رسیدگی شده بود که شامل ۲۵۸ پروند ه در حوزه مرغ، ۵۴ پرونده در بخش آرد، ۷۲۱ پرونده در حوزه نان و ۱۱۶ پرونده در حوزه روغن بود.

او گفت:تنها در تخلفات مربوط به بخش نان، تعداد پرونده های رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی حدود چهار برابر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه همسان سازی نرخ نان در همه نقاط کشور یکی از مهمترین راهکارها برای جلوگیری از بروز تخلف است گفت: یکی دیگر از مواردی که موجب می شود در این زمینه تخلف صورت گیرد، فعالیت واحدهای نانوایی آزادپز به ویژه نان روغنی هاست که فقط ۹۶ واحد از آنها در ارومیه فعال است.

نجف زاده گفت: نان روغنی فروشی ها اغلب آرد مورد نیاز خود را از واحدهای نانوایی گیرنده آرد یارانه ای تامین می‌کنند که همین امر مشکل زاست.

او  گفت: دولت در حوزه نان فقط به نان های لواش، بربری و بخشی از سنگک پزی ها، آرد یارانه ای می دهد و نان روغنی ها به عنوان نان لوکس تلقی می شود.

او می گوید : با انجام اقدامات ویژه در حوزه آرد و نان، نان روغنی ها در حوزه صنف و صنعت فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به تخلفات قابل توجهی که در حوزه نان و آرد در استان انجام می گیرد، گفت: در یکی از این موارد، کشف کردیم که فقط یک نفر در ارومیه ۱۷ نانوایی دارد و تخلفات زیادی به همین خاطر انجام می دهد.

نجف زاده همچنین با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر بازگشت قیمت ها از ۱۰ تیرماه جاری به ۳۱ اردیبهشت امسال برای جلوگیری از سودجویی گفت: در این باره، تمهیداتی نیز اندیشیده شده که ثبت قیمت همه اقلام در سامانه ۱۲۴ و همچنین ثبت بارکد روی همه اقلام فروشی در مکان های عرضه برای استعلام آنلاین قیمت با استفاده از بارکدخوان های گوشی های تلفن همراه از جمله آنهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.