۲۵۰ روستا مقصد کتابخانه‌های سیار

هم اکنون بیش از ۲۵۰ روستا و نقاط حاشیه شهر در خراسان جنوبی تحت پوشش کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارند.

حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در فصل تابستان با رویکرد مسجد محوری و حضور در مساجد روستا‌های تحت پوشش پذیرای کودکان ونوجوانان هستند.

او گفت: کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول سال تحصیلی با حضور در مدارس روستا‌های تحت پوشش خود به کودکان ونوجوانان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می‌کنند و با توجه به تعطیلی مدارس در فصل تابستان و ایام اوقات فراغت نیز با حضور در مساجد میزبان مخاطبان خود هستند.

حمیدی گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده هم اکنون بخش مهمی از فعالیت‌های مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر طبق نوآوری، خلاقیت و توجه به تربیت دینی و در زمینه‌هایی نظیر نماز و انس با قرآن، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و رویکرد نگاه به ارزش‌های دینی و ملی و شعائر مذهبی در حال انجام است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: این مراکز کانون در فصل تابستان با حضور در مساجد روستاها، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی برنامه‌هایی نظیر امانت کتاب، پخش فیلم، اجرای بازی‌های بومی و محلی، قصه گویی با تاکید بر قصه‌های ملی و مذهبی و کتاب خوانی را برای کودکان ونوجوانان این مناطق که دسترسی به مراکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ندارند را اجرا می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.