فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع گیاهان دارویی در زنجان کشف و ضبط شد.

سرهنگ عباسی گفت: مأموران گشت مراقبت با توقیف یک دستگاه خودروی سواری مقدار۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع گیاهان دارویی به ارزش یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال را کشف و ضبط کردند. 

او می گوید: متهمان با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی و در این خصوص نیز ۲ نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان گفت: برداشت غیرقانونی گیاهان دارویی از مراتع جرم بوده و با افراد سودجو که با این اقدام خود در سطح وسیع باعث نابودی مراتع می‌شوند برخورد شدید می‌کند.

عباسی از مردم خواست تا در صورت مشاهده برداشت افراد سودجو به صورت وسیع گیاهان دارویی جهت حمل و فروش با شماره ۱۵۰۴ منابع طبیعی استان تماس بگیرند.

او می گوید:  استان زنجان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و وجود کوهستان و دشت‌های وسیع، مهد گیاهان دارویی و خوراکی خاص و منحصر به فردی است که متاسفانه شاهد این هستیم که برخی افراد سودجو برای کسب درآمد اقدام به برداشت این گیاهان در اوزان بسیار بالا می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان گفت: از آنجایی که کندن پوشش گیاهی و برداشت آن در حد وسیع، رویش مجدد این گیاهان را با مشکل مواجه می‎ کند و از طرفی مقاومت زمین در مقابل بارندگی کم می‌شود، دادستانی در جهت پیشگیری و حفظ منابع طبیعی به موضوع ورود کرد.

 او می گوید: طی دستوری از منابع طبیعی خواسته شد تا با فعال کردن اکیپ‌های گشت، نسبت به کسانی که در اوزان بالا و بیش از مصرف معمولی یک خانواده اقدام به برداشت گیاهان دارویی و خوراکی می‎ کنند اقدامات پیشگیرانه انجام شود و در صورت مشاهده تخلف، مراتب سریعا به دادستانی اعلام شود.

 سرهنگ عباسی گفت: با افرادی که برای کسب درآمد به منابع طبیعی آسیب می‌زنند مطابق قانون برخورد خواهد شد و این افراد به جرم تخریب منابع طبیعی بازداشت و خودرو آن‌ها توقیف می‎ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.