معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:مربیان آموزش وپرورش نیازمنددوره‌های آموزشی هلال احمرهستند،با تحقق این مهم آموزش‌های این نهادبه مدارس تسریع می‌یابد.

باقرزاده گفت: أخیرا رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیداری با وزیر آموزش و پرورش داشتند که منجر به انعقاد تفاهمنامه شد.

او می گوید: در این تفاهمنامه مقرر شد تا همه مراکز آموزشی و پرورشی دو طرف بررسی، نقاط مشترک را شناسایی و به هم متصل و از این ظرفیت‌ها برای ایجاد موقعیت‌های یادگیری و تربیت دانش آموزان استفاده کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:پیشنهاد این وزارتخانه در انعقاد تفاهمنامه بر تربیت مربیان آموزش و پرورش بود تا ارتباط دوسویه آن‌ها را ایجاد کنیم.

به گفته باقرزاده  نقطه شروع گسترش همکاری وزارت آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر کشور مربیان هستند چراکه باید با ارائه دوره‌هایی برای آن‌ها از سوی هلال احمر آشنایی با این نهاد انجام شود.

او می گوید: باید بعد از این مرحله آموزش‌های هلال احمر به مدارس و فضای پرورشی سوق پیدا کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۴۲ هزار مربی پرورشی، ۱۳ هزار مشاور، حدود ۳۰۰ ارودگاه و بیش از ۳۰۰ کانون فرهنگی و تربیتی در کشور داریم که همه این‌ها می‌توانند فضا‌های مناسبی برای شناساندن فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در کشور باشند.

باقرزاده  گفت: هم اکنون در کشور یک میلیون معلم داریم و این جمعیت زیاد حتی اگر یک درصد هم با جمعیت هلال احمر همکاری شروع کند بیش از ۱۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دوره‌های آشنایی با جمعیت هلال احمر و آموزش‌های مورد نیاز برای مربیان و مسئولان آموزش پرورش برگزار شود که با تحقق این مهم می‌توانیم آموزش‌های هلال احمر را در مدارس و مناطق آموزشی کشور تسری دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.