مهدی نمنبات درمورد اهمیت اوقات فراغت در آینده افراد به ویژه دانشآموزان، گفت: از ابتدای تیر امسال دو هزار پایگاه اوقات فراغت در مدارس، اردوگاههای دانشآموزی، دارالقرآنها، پژوهشسراهای دانشآموزی، کانونهای فرهنگیتربیتی، مجتمع و سالنهای ورزشی، کانون پرورش فکری و تشکلهای دانشآموزی برگزار شده است.
او در برنامهریزی برای مباحث اوقات فراغت استفاده از ظرفیتهای داخلی و بیرونی آموزش و پرورش و بهرهمندی از ظرفیت تشکلهای دانشآموزی مورد توجه ویژه قرار میگیرد، گفت: اوقات فراغت امسال با توجه به سختیها و محدودیتهای دوران کرونا و خارج شدن دانشآموز از شرایط فشار جسمی و روحی، از فرصتهای طلایی در اختیار خانوادهها و متولیان آموزش و پرورش است.
نم نبات به اجرای طرح «ارتقاء سواد دانشآموزان» در کنار فعالیتهای اوقات فراغت مراکز در سطح استان، میگوید: با شیوع کرونا برخی از دانشآموزان با مشکلاتی مواجه شدهاند که برگزاری کلاسهای جبرانی درسی و آموزشی، این عقبماندگی را رفع میکند و عامل جذب بیشتر آنان به دورههای اوقات فراغت است.
او به فعالیت دو هزار پایگاه اوقات فراغت تابستانه در استان اصفهان از ابتدای تیر تا اواخر مرداد به مدت هشت هفته، گفت: با شیوع کرونا و افزایش فعالیتهای آنلاین، گرایش دانشآموزان به سمت استفاده از موبایل بیشتر از سالهای گذشته شد، به طوری که اکنون در پساکرونا نیز اوقات فراغت آنها با بهرهمندی از همین ابزارهای دیجیتال است؛ حال آنکه در اوقات فراغت همراهی فعالیتهای فیزیکی و جسمی به بروز خلاقیتها و استعدادها میانجامد.
معاون پرورشی و فرهنگی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر ایجاد فضای جذاب و پرنشاط در پایگاههای اوقات فراغت، ضمن درخواست از والدین برای حضور مستمر دانشآموزان در این مراکز گفت: برگزاری اردوهای نیمروزه و یک روزه با محتوای مناسب میتواند بر ایجاد نشاط و امید در دانشآموزان کمک کند که امیدواریم والدین و دانشآموزان از این اردوها استقبال کنند.