ساخت پل بر روی رودخانه کارون برای عبور اهالی شش روستای منطقه گزستان استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

یحیی حسین‌پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از اجرایی شدن عملیات احداث پُل ارتباطی روستای گزستان کوهرنگ با مناطق عشایری اطراف در استان خبر داد و گفت: مصوبه ساخت این پُل ارتباطی اوایل فروردین ماه امسال با حضور معاون اجرایی رییس جمهور در منطقه تصویب شد.

برای ساخت این پل به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از محل اعتبارات ملی و اعتبارات سفر تامین شده است.

با احداث پُل ارتباطی روستای گزستان شهرستان کوهرنگ با مناطق عشایری اطراف، ارتباط بین ۶ روستا و ۲۵۰ خانوار عشایری و ۵۰ خانوار ساکن در روستا‌ها فراهم خواهد شد.

این پُل برقراری ارتباط بین روستا‌های گاو شیر، بادام شیرین، قلعه کشکی، زرده لیمه و چم هوردان را فراهم خواهد کرد.

مردم روستای گزستان شهرستان کوهرنگ و ساکنان مناطق عشایری اطراف برای رفت و آمد و عبور از رودخانه به دلیل نبود پل با مشکل مواجه بودند و از قایق پوستی برای عبور از رودخانه استفاده می‌کردند.

فروردین‌ امسال با حضور معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در منطقه قول مساعد برای تامین اعتبار لازم به‌منظور احداث پل داده شد.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر رییس جمهور به استان ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش عشایری استان اختصاص داده شد که از این میزان ۵۰ میلیارد تومان در بخش ایلراه و پل و ابنیه و ۹۰ میلیارد تومان در حوزه تامین آب شرب است.

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری برای عبور از رودخانه بین روستای گزستان و مناطق عشایری اطراف از کلک (وسیله انتقال محلی ساخته شده از پوست حیوانات) استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


براساس آخرین سرشماری ۲۲ هزار ۹۲۳ خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۱۵ هزار و ۵۸ نفر جمعیت در استان حضور دارند.

گزستان در بخش بازفت چهارمحال و بختیاری است و مردم روستا برای تردد به طرف دیگر رودخانه از طریق نوعی قایق دست‌ساز (کلک) که از پوست گوسفند ساخته می‌شود، استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار