فعالیت ۲۹ مرکز نگهداری و ارائه خدمت به معتادان در خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از خدمت رسانی به افراد معتاد در ۲۹ مرکز فعال سطح استان خبر داد.

شرفی سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مراکز نگهداری و ارائه خدمات به معتادان شامل مراکز سرپایی، شبانه روزی، سرپناه شبانه، کاهش آسیب و اجتماع مدار می‌شود.

او گفت: در بیشتر این مراکز به جز مراکز نگهداری، به صورت مشترک بانوان و آقایان از خدمات بهره می‌برند.

شرفی گفت: افراد معتاد پس از ترک به راحتی توسط جامعه پذیرفته نمی‌شوند و یکی از چالش‌های پس از درمان معتادان همین است برخی از این افراد حتی بعد از ترک در خانواده هایشان نیز جایگاهی ندارند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برخی از این افراد در زمینه اشتغال و بهره مندی از تسهیلات نیز به دلیل برچسب زنی و نداشتن ضامن محروم می‌مانند.

ارائه وام اشتغال زایی به معتادان بهبود یافته

شرفی سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پارسال ۱۱۰ معتاد بهبود یافته از خدمات بهزیستی برای ایجاد اشتغال استفاده کرده اند.

او گفت: این افراد از تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد در زمینه خویش فرمایی و کارآفرینی استفاده کرده اند.

شرفی گفت: این افراد بیشتر در زمینه کشاورزی، دامپروری، کافی شاپ، رستوران، اغذیه فروشی و سایر شغل‌ها اشتغال زایی کرده اند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برای پیشگیری از آسیب اعتیاد اقداماتی از قبیل طرح‌های آگاه سازی، اطلاع رسانی در فضای رسانه ای، محلات (طرح کارزار رسانه‌ای اعتیاد)، توزیع بروشور و پوستر و اجرای طرح کیان مخصوص ادارات و سازمان‌ها انجام شده است.

او گفت: خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ و خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ همچنین مشاوره حضوری در مراکز مشاوره سطح جامعه آماده خدمات دهی تخصصی به معتادان و خانواده هایشان هستند.

برچسب ها: معتاد ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار