مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: با وجود افزایش دما در پیک ۱۴۰۱ تاکنون جهت تامین برق پایدار مشکلی وجود نداشته و هیچگونه قطعی برنامه ریزی شده‌ای در استان اعمال نشده است.

هیوا لهونیان گفت: از ۱۶ خرداد ماه همزمان با افزایش دمای هوا و آغاز فصل پیک مصرف برق در استان، برنامه‌های عملیاتی مدیریت مصرف نیز در کردستان آغاز شده ، هدف از اجرای عملیاتی مدیریت مصرف، کنترل میزان مصرف بار در استان است تا بتوان با ایجاد تعادل بین میزان تولید و تقاضا برای مصرف، برق مطمئن و پایداری در اختیار مشترکان قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: با وجود آغاز پیک تابستان و افزایش درجه حرارت، خوشبختانه این شرکت جهت تامین برق پایدار تاکنون با مشکلی روبرو نبوده و هیچگونه قطعی برنامه ریزی شده‌ای در سطح استان اعمال نشده است.

او می گوید: تاکنون برنامه‌ای مبنی بر خاموشی برنامه ریزی شده‌ای در دستور کار این شرکت قرار نگرفته و اگر قطعی یا خاموشی احتمالی در سطح استان وجود داشته، ناشی از حوادث طبیعی یا آسیب به تجهیزات در حین برق رسانی بوده که در کمترین زمان ممکن با حضور واحد‌های عملیات و اتفاقات برق (۱۲۱) مرتفع گردیده است.

لهونیان گفت: از ابتدای تیرماه جاری بیشترین میزان برق مصرف شده در استان ۴۸۳ مگاوات مربوط به ۵ تیرماه بوده ،این در حالیست که میزان مصرف در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۴۹۸ مگاوات بود که نشان از کاهش ۱۵ مگاواتی مصرف برق نسبت به سال گذشته دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: این کاهش میزان مصرف نتیجه همکاری مشترکان بخش‌های مختلف درسطح استان با اولویت مشترکان بخش صنایع و کشاورزی بوده و وزات نیرو امسال با اتخاذ برنامه‌های تشویقی محور در نظر دارد تا مصرف برق را در بخش خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی متناسب با تعاریف انجام شده کاهش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.