معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پویا نمایی در مواردی می‌تواند از صنعت سینما نیز درآمدزاتر باشد.

 محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور در بازدید از موسسات و استودیو‌های متحرک سازی در جمع  پویانماها( انیماتور‌ها) و فعالان حوزه پویانمایی (انیمیشن) کرمان گفت: در سال‌های اخیر، هنر خلاق پویانمایی، رونق پیدا کرده است. 

او می گوید: پویا نمایی، هنر و صنعتی خلاق است که خوشبختانه، ظرفیت‌های خوبی در این حوزه در کشور وجود دارد؛ حتی در بعضی از شهرستان‌های دور افتاده، هنرمندان خلاق با امکانات کم، موفق به تولید آثار با کیفیتی شده‌اند و به نوعی منبع درآمدی است.

به گفته معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهتمام ویژه سازمان امور سینمایی، مرکز گسترش برای ساماندهی بیشتر به تولیدات پویانمایی اضافه شده است و  پویانمایی، هنری درآمدزا و خلاق است که موفقیت بسیاری؛ حتی در خارج از کشور به دست آورده است که اگر تبدیل به صنعت شود، درآمدزایی بیشتری خواهد شد.

او گفت: پویا نمایی در مواردی می‌تواند از صنعت سینما نیز درآمدزاتر باشد؛ زیرا در پویانمایی محدودیت‌های سینمایی وجود ندارد و از سوی دیگر با استفاده از این هنر می‌توان به بیان ناگفته‌ها و قصه‌های بسیاری پرداخت؛ البته زمانی می‌تواند کمک کننده باشد که با تشریک مساعی و با بینش و خودآگاهی به هویت ایرانی، اسلامی بپردازد.

 رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور می گوید: پویانمایی ایرانی باید راوی خوبی برای فرهنگ قرآنی، مسائل تاریخی، تمدنی و آداب و رسوم فرهنگ ایرانی اسلامی، مشکلات و معضلات کشور، آسیب‌های اجتماعی و... ما باشد؛ اما یکی از معضلات و خطرات پویانمایی این است که با نگاه اقتصادی پیش می‌رود و به نوعی فرار هویتی اتفاق افتاده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته او وجود نداشتن قصه و داستان قوی یکی دیگر از ضعف‌های پویانمایی های تولید شده است و در این عرصه در زمینه تکنولوژی پیشرفت خوبی صورت گرفته؛ اما فیلمنامه و قصه جدی گرفته نمی‌شود و داستان پردازی انجام نشده که این امر به تدریج در سال‌های اخیر بهتر شده است؛ اما باید در حوزه فیلمنامه نویسی تمرکز بیشتری انجام شده و نیرو‌هایی در این زمینه تربیت کرد تا آینده خوبی برای این هنر انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار