لزوم آموزش کشاورزان برای فرآوری محصولات تولیدی جهت جلوگیری از خام فروشی

فرماندار شهرستان اسکو برگزاری گارگاه آموزشی فرآوری و بسته بندی محصولات تولیدی برای باغداران و کشاورزان این منطقه را جهت جلوگیری از خام فروشی لازم دانست.

حسین فیروزی در کارگاه آموزش علمی نحوه فرآوری و افزایش بهره وری محصول گل سرخ محمدی دامنه‌های سهند که با حضور اساتید برتر دانشگاه‌ها و کارشناسان جهاد کشاورزی در اسکو برگزار شد و بر اهمیت فرآوری و بسته بندی مناسب محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت:در سطح شهرستان اسکو افزون بر ۳۵۰۰ تن گل سرخ محمدی تولید می‌شود که با احتساب این مقدار تولید، نیاز به ایجاد کارخانه‌های تبدیلی و فرآوری در منطقه به شدت احساس می‌شود.

 متاسفانه به علت عدم وجود کارخانجات مناسب و کافی در حوزه فراوری و تبدیلی و همچنین بسته بندی مطلوب بیش از ۱۲۵۰ تن از محصول تولیدی گل سرخ شهرستان بصورت خام فروخته شده و سهم شهرستان از نظر صادرات این محصول بسیار ناچیز می‌باشد.

 آموزش باغداران فعال در حوزه تولید گل محمدی و دیگر محصولات کشاورزی در زمینه فن آوری و بسته بندی را در افزایش بهره وری و رونق اقتصادی منطقه بسیار موثر  و بر تقویت زیر ساخت‌های تولید، فرآوری و صادرات آن تاکیدمی شود.

گفتنی است شهرستان اسکو در زمینه کاشت گل سرخ محمدی، گردو، پسته، بادام و کلزا از مهمترین مراکز پرورش و تولید این محصول در شمالغرب کشور محسوب شده و سهم بسزایی در تامین نیاز استان دارد.

برچسب ها: صادرات ، جهادکشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.