معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: کارگروهی به ریاست معاون اول رییس جمهور هیات دولت تشکیل و سندی تحت عنوان "سند احیای جنگل‌های زاگرس" تهیه شد.

نقی شعبانیان گفت: حساسیت خوبی در سطح ملی و دولت برای حفاظت از جنگل‌های زاگرس ایجاد شده و کارگروهی در همین رابطه به ریاست معاون اول رییس جمهور با عضویت وزرا و استانداران مناطق زاگرس نشین تشکیل شده است.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در این کارگروه سند احیای جنگل‌های زاگرس به عنوان سندی بالادستی برای حفاظت از این جنگل‌ها مطرح شده، ذیل این سند، اقدامات منطقه‌ای و بخشی نیز انجام خواهد شد.

به گفته او امسال این طرح به صورت پایلوت برای سه منطقه از کشور تهیه می‌شود که یکی از آن‌ها کردستان است و سال ۱۴۰۲ نیز اجرایی خواهد شد.

شغبانی گفت: اگر توجه و حساسیت دولت و مردم را نسبت به در خطر بودن جنگل‌های زاگرس و ضرورت حفظ آن ایجاد کنیم، طی ۲ دهه قادر به نجات این جنگل‌ها خواهیم بود، البته این مهم نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب است.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور وسعت جنگل‌های زاگرس را ۶ میلیون هکتار اعلام کرد وگفت: این جنگل‌ها از حیث اقتصادی و معیشتی برای مردم و کاهش معضلات زیست محیطی به ویژه در مقابل ریزگردها، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.