استاندار قزوین: هر‌چقدر بانک‌ها فعال‌تر باشند و منابع مالی جذب کنند قطعا میزان رشد اقتصادی در استان قزوین افزایش خواهد یافت.

 اعلایی در نشست شورای برنامه ریزی استان گفت: در واکنش به اخبار منتشر شده از وضعیت بودجه استان قزوین در مقیاس کشوری، این استان به دلیل قرار‌گرفتن در ردیف استان‌های جدیدالتاسیس یا اخیر الایجاد، پایه ریزی بودجه درستی ندارد، اما در دو سال اخیر با پیگیری مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی رشد قابل توجهی در بودجه داشته است و جزو رتبه‌های بالای رشد بودجه در کشور محسوب می‌شود و باید رشد بودجه سالانه نسبت به سال قبل افزایش یابد.

 از مجموع ۶۱ هزار میلیارد تومان فقط ۵ هزار میلیارد تومان با منابع دولتی اختصاص دارد و سایر اعتبارات باید از محل سرمایه گذاری‌ها کسب شود.

 امسال باید ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم و همچنین ۴۳۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از محل دارایی‌های سرمایه‌ای استان باید تملک شود.

 ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات بخش آب و راه روستایی استان در منابع ملی موجود است و باید تلاش کنیم این اعتبارات را برای استان جذب کنیم.

 آبرسانی به آبیک با اهتمام ویژه رییس جمهور محقق شد و تا کمتر از دو هفته آینده آب شرب سالم به این شهرستان منتقل خواهد شد و باید با تلاش مسئولان استان و نمایندگان مجلس اعتبارات ملی برای حوزه آب شرب و کشاورزی اختصاص یابد.

 احداث باند دوم بوئین زهرا، دانسفهان، سه راهی رحیم آباد به دلیل بروز تصادف‌های خسارتی و منجر به جرح باید تسریع شود.

 نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مسائل استان در تلاش هستند. مصوبات سفر رئیس جمهور افق استان را مشخص کرده است و پیگیری تخصیص اعتبارات و مصوبات در دستور کار مدیران اجرایی قرار دارد.

مسائل شهرستان‌ها با تلاش مدیران ارشد دستگاه‌ها استحصال می‌شود تا بتواینم تصمیمات درستی برای حل این مشکلات اتخاذ کنیم.

 یکی از عمده‌ترین وظایف ما پیگیری بودجه و مباحث فرابودجه‌های مانند نهاد‌های انقلابی و ... برای احداث طرح‌های اقتصادی است و با پیگیری و تعامل نمایندگان استان با دستگاه‌های ملی امیدواریم این طرح‌ها به نتیجه برسند.

جلسات منظم با مجمع نمایندگان برگزار می‌شود تا از این فرصت برای توسعه استان بهره ببریم.

 از امروز که بودجه استان نهایی می‌شود و پیگیری‌ها برای تخصیص بودجه و فراهم کردن شرایط خوب برای خدمت رسانی به مردم باید به جد انجام شود.

رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس  هم گفت: ما باید شبانه روز برای حل مشکلات کشور تلاش کنیم و با حرف و شعار مشکلات کشور حل نمی‌شود.

تا چند ماه آینده تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه آغاز می‌شود و باید تلاش کنیم محرومیت زدایی استان قزوین در بخش‌های مختلف این برنامه گنجانده شود.

 اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی را با نظر استاندار حل و فصل کنید و اختلافات نباید به دستگاه قضایی کشیده شود.

 احداث منطقه ویژه اقتصادی در استان قزوین باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی و رایزنی با مسئولانی دولتی تسریع شود.

دو سوم باغات تاکستان به دلیل کم آبی و همچنین شیوع آفات خشک شده اند و باید سریعا برای رفع این مشکلات اقدام شود.

 احداث دانشکده فنی و مهندسی تاکستان تاکنون به نتیجه نرسیده است و حداقل درخواست ما این است که دانشکده کشاورزی در این شهرستان احداث شود.

 تقویت بخش‌های بهداشت و درمان شهرستان تاکستان به کاهش مراجعات مردم به قزوین منجر می‌شود و بر اساس دستور وزیر بهداشت باید این بخش تقویت شود.

 ۷۰۰ خانوار مهاجر از سایر شهرستان‌های استان‌های همجوار که در تاکستان سکونت دارند، با مشکل برق و آب دست و پنجه نرم می‌کنند که باید مشکلات این مردم برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.