ساخت بزرگترین مجموعه صنعتی فروآلیاژ شمال شرق کشور با حضور وزیر صمت آغاز شد

احداث ۵ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی شیروان با اشتغالزایی بیش از ۳ هزار نفر نفر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

وزیر صمت صبح امروز در نخستین برنامه سفر یک روزه خود به خراسان شمالی وارد شیروان شد و در بزرگترین شهرک صنعتی استان کلنگ احداث دو مجتمع صنعتی فروآلیاژ و کاربرد سیلیسیم را به زمین زد.

واحد صنعتی فرو آلیاژ که یک واحد تولید محصولات اولیه است توسط شرکت خصولتی ایمیدرو با اعتبار اولیه ۱۴۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۳۰ نفر به صورت مستقیم و دو هزار نفر غیر مستقیم احداث می‌شود.

محصولات این واحددصنعتی کاربرد بسیاری در کارخانجات تولید فولاد و صنایع شیمیایی دارد.

واحد صنعتی دانش بنیان کاربید سیلیسیم دیگر مجتمع صنعتی است که احداث آن در این سفر با اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

 محصول تولیدی این مجتمع نیز به عنوان ماده اولیه تولیدات محصولاتی، چون سرامیک‌های پیشرفته و صنایع نسوز و ساینده به کار می‌رود. این مجتمع صنعتی ۱۰۰ نفر را به طور مستقیم مشغول به کار می‌کند.

راه اندازی مجدد بزرگترین واحد تولیدی شهرک صنعتی شیروان پس از ۴ سال از دیگر برنامه سفر وزیر صمت در شیروان بود. مجتمع تولیدی لایه سبحان در زمینه تولید الیاف شیشه ۴۷۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم دارد.

تکمیل احداث یک شرکت تعاونی تولید چوب و آغاز پروژه احداث پست فوق توزیع ۱۳۲ کیلو وات شهرک صنعتی شیروان با ظرفیت ۲۲ مگاوات دیگر مواردی بودند که با حضور فاطمی امین انجام گرفت. وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم ۸۰ پروژه برای خراسان شمالی تعریف کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۰ تير ۱۴۰۱
یعنی در شیروان برای این مجتمع های فولادی ،اب به اندازه کافی در حال حاضر و آینده وجود دارد و آب دشتهای کشاورزی آنجا را نمی خشکانند و فرونشست زمین در آینده نخواهد داشت؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۰ تير ۱۴۰۱
نمیدونم چرا هرچقدنماینده شهرماقوچان دیداروعکس باوزیرا ومدیرا داره کارخانجات وصنایع ازجای دیگه سردرمیارن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۰ تير ۱۴۰۱
آب آن از کجا تامین میشود؟!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۱۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
یه همچین کارخانه ایی هم در اصفهان در کنار ذوب اهن اصفهان درست کردن و به بهره برداری هم رسید // ولی چون واردات این کالا از خارج ارزانتر تمام میشد // ورشکست کرد و تعطیل شد
حال صدای ورشکستگی این هم بگوشتان میرسه