نماینده دشت آزادگان و هویزه در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

هزینه های عجیب و غریب تثبیت کانون‌های ریزگرد خوزستان اثری نداشته است

آقای ساعدی گفت: آمارهای عجیب و غریبی برای تثبیت کانون‌های گرد و غبار خوزستان ارائه می شود اما اثری از نتیجه آن دیده نمی شود.

نماینده دشت آزادگان و هویزه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دولت آقای رئیسی هزینه‌های بسیار زیادی را برای کنترل ریزگرد‌های کشور و خوزستان کرد، اما متأسفانه مدیریت و تقویت نهال‌کاری‌ها رها شده و نتیجه‌اش متناسب با یک هزارم بودجه خرج شده هم نیست.

این انتقاد در حالی مطرح شده که ۱۸ خرداد ماه نماینده اهواز در مجلس از هزینه‌های بی‌نتیجه برای تثبیت کانون‌های گرد و غبار خوزستان انتقاد کرد.

آقای یوسفی گفت که «هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تثبیت کانون‌های گرد و غبار به خوزستان اختصاص یافته، اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.»

به گفته این نماینده، این مبلغ بخشی از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی است که از صندوق توسعه ملی در ۳ سال گذشته برداشت شده است.

نماینده اهواز در مجلس هشدار داد اگر هزینه کرد این مبلغ مشخص نشود، از ابزار‌های نظارتی برای شفاف کردن آن استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش‌هایی که نمایندگان مجلس هم ارائه داده‌اند، در مناطق صحرایی و کانون‌های داخلی گردوغبار خوزستان نهال‌کاری و مالچ پاشی شده، اما به نظر می‌رسد این فرآیند رها شده است.

در بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای تثبیت کانون‌های گرد و غبار خوزستان بودجه جداگانه‌ای اختصاص داده نشده؛ بر اساس قانون بودجه امسال، وزارت جهاد کشاورزی ۲ درصد از بودجه قیر رایگان را برای بیابان‌زدایی و انجام عملیات قیرابه‌پاشی و خاک‌پوش سازگار با محیط زیست دریافت می‌کند.

قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه از سیاست‌های وزارت نیرو برای احیای تالاب هورالعظیم انتقاد کرد.

او گفت که مسئولان محیط زیست و مدیریت کننده نتوانستند آب را در تالاب رهاسازی کنند تا اطراف آن مرطوب بماند.

به گفته این نماینده مجلس، سدسازی‌ها و خشکسالی استان‌های بالادست تالاب هورالعظیم در ایران باعث کم آبی این تالاب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۰ تير ۱۴۰۱
قاضیای اهواز رشوه گرفتن و حق مادر منو خوردن چهار باره ریسی و اژه ای به اهواز نامه زدن قبول نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
همسایه ما مامور امنیتی بود فرستاده بودنش اهواز کارای کاندید شهردار اهواز رو گزارش کنه شهردار برگشتنی یه سواری بهش داد فروخت خونه خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۰ تير ۱۴۰۱
اونزمانی که قالیباف ورئیسی میخواستند رای بیاورند هرهفته خوزستان بودن دم از بی لیاقتی روحانی میزدند ومیگفتند میشود با ریزگرد مقابله کرد الان کجای خوزستان هستند؟
آخرین اخبار