مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در خراسان رضوی از آغاز رقابت گروه آموزشی علوم تجربی روز جمعه همزمان با سراسر کشور خبرداد.

مرتضی ایمن شهیدی گفت: رقابت ۴۳ هزار و ۲۱۷ نفر به عنوان بیشترین تعداد داوطلب ورود به دانشگاه‌ها در گروه آموزشی علوم تجربی روز جمعه همزمان با سراسر کشور در ۳۹ حوزه امتحانی ۲۶ شهرستان این استان آغاز شد.

او گفت: در این رقابت علمی ۲۷ هزار و ۸۸۱ زن و ۱۵ هزار و ۳۳۶ مرد حضور دارند که کمترین تعداد شرکت کنندگان با ۱۰۸ شرکت کننده شامل ۶۵ زن و ۴۳ مرد مربوط به حوزه آموزش و پرورش میان جلگه است.

مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از این تعداد هفت هزار و ۴۰۸ نفر در دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین حوزه امتحانی این استان حضور دارند که شامل سه هزار و ۸۸۰ زن و سه هزار و ۵۲۸ مرد است.

ایمن شهیدی گفت: در آزمون سراسری امسال دانشگاه‌ها که طی چهار روز متوالی از نهم تا دوازدهم تیر ماه جریان دارد ۱۱۸ هزار و ۶۷۸ نفر از این استان در گروه‌های آموزشی هنر، علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی شرکت دارند.

روز اول برگزاری کنکور، داوطلبان گروه آموزشی هنر و روز دوم داوطلبان گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و علوم انسانی به رقابت پرداختند، در روز سوم (امروز) داوطلبان گروه علوم تجربی در این آزمون شرکت دارند و فردا در چهارمین و آخرین روز برگزاری آزمون ورود به دانشگاه‌ها داوطلبان گروه زبان‌های خارجی به رقابت خواهند پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.