تجهیز اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان،به سامانه نوین آبیاری

  مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت:چهار هزار و ٢٨ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان، به سامانه نوین آبیاری مجهز شد .

حسینعلی رمرودی گفت: بر ای تجهیز این سطح سال گذشته بیش‌از ۶۵٠ میلیارد ریال هزینه شده است .

او گفت: این استان جزو استان‌های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار داردکه بکارگیری سیستم‌های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

او گفت: تاکنون ۴٧ هزار و ۵۶١ هکتار از زمین‌های زراعی و باغی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده و این امر زمینه صرفه‌جویی بیش از٢٨٢ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی را نیز فراهم کرده است.

 مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: همچنین با مشارکت کشاورزان و بهره برداران هزار و ۵٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی با پیشرفت فیزیکی ۶٠ درصد در حال تجهیز به سیستم‌های نوین آبیاری است.

حسینعلی رمرودی گفت: دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سامانه‌های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

او گفت:متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی آبیاری نوین نام نویسی‌ تا نسبت به اجرای سامانه برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار