درمان ۲ هزار و ۷۰۰ خانواده در مرکز درمان ناباروری اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خانواده با مراجعه به مرکز درمان ناباروری صاحب فرزند شدند.

مهران اوچی اردبیلی گفت: جهاد دانشگاهی استان با احداث مجتمع سلامت ضمن توسعه فعالیت‌های درمان ناباروری خود به حوزه سلول درمانی و پیشگیری  و درمان بیماری سرطان ورود خواهد کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل می گوید: برای بهره‌مندی استان از خدمات پزشکی و درمانی جهاد دانشگاهی و همچنین کمک به کاهش بیماری سرطان که یکی از بیماری‌های شایع استان می‌باشد، مجوز مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان اخذ شده و برای راه‌اندازی این مرکز در کمترین زمان ممکن تلاش می‌شود.

به گفته او، فرصت مناسبی برای فعالیت محققان و پژوهشگران فراهم شده تا آنان بتوانند در مسیر تجاری‌سازی ایده‌های خود گام بردارند.

اوچی اردبیلی فعالیت مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان را بستر مناسبی برای انجام تحقیقات این حوزه عنوان و گفت: در حال حاضر ۲۲ شرکت فناور در این مرکز مستقر هستند و تجاری‌سازی دو محصول تولیدی این شرکت‌ها تا پایان امسال در اولویت قرار دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل همچنین با اشاره به راه‌اندازی خط تولید نشاسته حفاری می گوید: این کار نمونه‌ای از تبدیل یافته‌های پژوهشی به محصول مورد نیاز کشور که وارداتی است، می‌باشد که علاوه بر کمک به تامین این محصول به ارزآوری و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.