مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: با توجه به گستردگی شهر صدرا، نهاد کتابخانه‌های عمومی آمادگی دارد یک خودرو سیار خدمات مطالعه‌ای و کتاب را به شهروندان ارائه دهد.

روح‌الله منوچهری با حضور در شهر صدرا با شهردار و رئیس شورای اسلامی این شهر در خصوص رفع مشکلات پیش روی ساخت کتابخانه و توسعه فرهنگ کتابخوانی در صدرا دیدار و گفتگو کرد.

او گفت: طبق قانون شهرداری‌ها، نیم درصد از بودجه شهرداری به کتابخانه‌ها اختصاص می‌یابد که خوشبختانه شهرداری صدرا تاکنون نسبت به پرداخت به موقع اقدام کرده و همواره در برگزاری تمام برنامه‌های مرتبط با کتابخانه حضور فعال داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس عنوان کرد: در سال ۹۸ اقداماتی انجام شد و کتابخانه شهدای سلامت در فاز ۲ افتتاح شد و کلنگ ساخت کتابخانه مرکزی نیز به زمین زده شد اما به دلیل برخی مشکلات و تغییر مدیریت در شرکت عمران صدرا ساخت کتابخانه متوقف شده است.

منوچهری خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده جلسه انجمن کتابخانه شهر صدرا با فرماندار شهرستان شیراز و اعضای حقوقی و حقیقی در صدرا برگزار خواهیم کرد و مشکلات موجود بررسی می‌شود.

پرنیان، شهردار صدرا نیز در این جلسه با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی، کتابخانه و سالنهای مطالعه در شهر صدرا گفت: ضروری است برای رفع مشکل کمبود کتابخانه و سالنهای مطالعه در شهر صدرا با برنامه ریزی صحیح کوتاه مدت و بلند مدت این مشکل برطرف شود.شهرداری صدرا به طور کامل آمادگی خود را اعلام می‌دارد تا به هرشکل ممکن برای توسعه کتابخوانی قدم بردارد.

او افزود: پیشنهاد میپشود در گام نخست و بصورت کوتاه مدت یک و یا چند مکان مناسب برای سالن مطالعه و کتابخانه اجاره و تجهیز گردد که شهروندان و علاقه مندان به کتابخوانی بتوانند از آن بهره مند شوند سپس در مرحله بعد و برنامه ریزی بلند مدت، تعهداتی که شرکت عمران در خصوص ساخت کتابخانه دارد هرچه زودتر عملیاتی شود و در بازه زمانی سه ساله به بهره برداری برسد.

شهردار صدرا با بیان اینکه پروانه ساخت کتابخانه شهر صدرا توسط شهرداری بصورت رایگان صادر شده است، گفت: شهرداری صدرا این آمادگی را دارد در صورتی که نهاد کتابخانه‌ها موافقت کند متولی احداث کتابخانه در شهر صدرا شود و از طریق پرداخت نیم درصد سهم شهرداری کار ساخت کتابخانه را بر عهده گیرد.

فیروزمند، رئیس شورای اسلامی شهر صدرا هم عنوان کرد: یکی از مطالبات بحق مردم در شهر صدرا احداث کتابخانه و سالن مطالعه در این شهر است.حدود ۲۰ هزار نفر دانش آموز در شهر صدرا ساکن هستند که برای مطالعه نیازمند مراکز مطالعه و کتابخانه هستند ولی به دلیل نبود امکانات موجود نیاز با صرف هزینه و وقت فراوان به شیراز رفته و از امکانات کتابخانه‌های شیراز استفاده می‌کنند که هزینه بالایی به خانواده‌ها تحمیل می‌شود از این رو اعضای شورای شهر به شدت پیگیر رفع این مشکل هستند و به عنوان حقوق عامه شهروندان در صورت نیاز به دادستان نیز اعلام می‌شود که پیگیر رفع این مشکل باشند.

او افزود: یک قطعه زمین را شرکت عمران در بولوار بوستان برای کتابخانه اختصاص داده است که چندسال پیش کلنگ ساخت آن به زمین زده شد اما تاکنون هیچ گونه اقدامی انجام نشده است که از سرپرست شرکت عمران صدرا درخواست می شود ضمن بررسی روند ساخت این کتابخانه مشکلات را بررسی و نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

فیروزمند بیان کرد: از مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان درخواست می‌شود در سریعترین زمان ممکن یک کارگروه، ویژه شهر صدرا به عنوان انجمن کتابخانه شهر صدرا با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی و سایر اعضا حقیقی و حقوقی در شهر صدرا برگزار و نسبت به مشکلات تصمیمات لازم گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار