جلوگیری از کشت گیاهان ممنوعه در اولویت جهاد کشاورزی قزوین

شناسایی و جلوگیری از کشت گیاهان ممنوعه در واحد‌های تولیدی استان قزوین در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی است.

علی میرزایی مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز گفت: با توجه به اهمیت مقابله با کشت گیاهان ممنوعه مانند خشخاش و شاهدانه که مصوب نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است، برگزاری گشت‌های مشترک با نیروی انتظامی به صورت موردی، ماهانه و اضطراری انجام می‌شود.

یکی از اقدامات لازم در این راستا ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر با فرمانداران و بخشداران نسبت به برگزاری همایش‌های آموزشی و توجیهی برای اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و دهیاران است که باید مورد توجه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان قرار گیرد.

به تمامی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی تاکید شده که در خصوص رصد و جلوگیری از کشت گیاهانه ممنوعه مسئولیت داشته و موظف هستند که در تمام بازدید‌های نامحسوس مزارع، باغها، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، دیمزار‌ها و بیشه‌‎ها موارد لازم را رصد کنند.

به طور حتم با هدف ایجاد انگیزه در راستای شناسایی و جلوگیری از کشت گیاهان ممنوعه قرار شده تا کارشناسان فعال در این خصوص مورد تشویق قرار بگیرند.

اقدامات فرهنگی، آموزشی، ترویجی و رصد فضای مجازی در این راستا بسیار مهم بوده و باید بیش از پیش مورد اهتمام قرار گیرد.

توجه داشته باشیم که خطر اعتیاد مخصوصاً به مواد مخدر جدید صنعتی مثل شیشه همه را تهدید می‌کند و لازم است که علاوه بر اقدامات سلبی نسبت به آگاهی بخشیدن در حوزه پیشگیری از این معضل به همکاران اطلاع رسانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار